Avatar billede fejehund Nybegynder
03. august 2001 - 21:48 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

netværkskabler

jeg har et problem med mine netværkskabler. jeg har forbundet. alle mine netværkskabler som går fra switchen ud til pc\'erne er lige igennem, men der er ikke forbindelse. Så har jeg købt et kabel i en forretning, der også er lige igennem, det fungere fint. Jeg ved at der er hul igennem i de kabler jeg selv har lavet, da de er testet med en netværkstester. hvad gør jeg galt.
Avatar billede avlund Nybegynder
03. august 2001 - 21:51 #1
Har du en server?

Hvilke styresystemer bruger du?

Hvordan ser dine TCP/IP-indstillinger ud?
Avatar billede jumpstart Nybegynder
03. august 2001 - 21:52 #2
Det er vist nok noget med at nogle kabler skal være \"krydset\" og andre ikke alt afhænig af om man tilslutter direkte eller igennem en switch.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
03. august 2001 - 21:57 #3
Avatar billede avlund Nybegynder
03. august 2001 - 21:58 #4
Det er korrekt:

1: Mellem to PC\'ere UDEN hub/switch: KRYDSEDE (twisted pair) kabler.

2: Via en hub/switch, uanset antal PC\'ere: ALMINDELIGE kabler.
Avatar billede avlund Nybegynder
03. august 2001 - 21:58 #5
Men det lyder da mere som et softwareproblem.
Avatar billede fejehund Nybegynder
03. august 2001 - 22:03 #6
mere som et software problem, hvordan
Avatar billede shotput Nybegynder
03. august 2001 - 22:05 #7
hejsa du kan se hvordan det skal samles på denne side

http://www.rbjensen.dk/guides/ethernet.html
Avatar billede egede Nybegynder
03. august 2001 - 22:05 #8
avlund -> da ikke hvis det virker med andre kabler...
Avatar billede fejehund Nybegynder
03. august 2001 - 22:07 #9
jeg har ingen server, bruger win 98
har sat TCP/IP op med DHCP og ellers ikke andet
Avatar billede fejehund Nybegynder
03. august 2001 - 22:08 #10
fejehund---> avlund> nu du siger software problem, hvad tænker du på
Avatar billede avlund Nybegynder
03. august 2001 - 22:08 #11
Ups, jeg misforstod spm.

Glem det sidste...
Avatar billede egede Nybegynder
03. august 2001 - 22:09 #12
Og du har sat ledningerne i rigtigt (ikke krydset dem som nævnt tidligere)?
Avatar billede fejehund Nybegynder
03. august 2001 - 22:12 #13
ja de er sat rigtigt i
Avatar billede fejehund Nybegynder
03. august 2001 - 22:20 #14
de betyder ikke noget hvilken farvekode man benytter vel? bare den er ens i begge ender, når det er lige igennem kabler, ik?
Avatar billede egede Nybegynder
03. august 2001 - 22:24 #15
Hvis jeg forstår dig ret ja, bortset fra at du ville meget nemmere kunne rette en fejl hvis du overholdte de samme regler som alle andre...
Avatar billede fejehund Nybegynder
03. august 2001 - 22:32 #16
og hvilke regler er det alle andre overholder, undskyld hvis jeg spørger dumt :-)
Avatar billede egede Nybegynder
03. august 2001 - 22:34 #17
Hvilken rækkefølge farverne skal komme i...
Avatar billede riversen Nybegynder
04. august 2001 - 08:53 #18
fejehund: http://hjem.get2net.dk/riversen --> netværk --> Lav dit eget netkabel