Avatar billede tobrukDk Novice
21. oktober 2011 - 14:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fejl i databasen

Hej

jeg er i gang med at lærer at lave en database og jeg kigger på en video fra lynda.com hvor jeg lærer omkring database jeg er kommet frem til mit problem og jeg kan bare ikke få løse det overhovedet :O!,, Hjælp mig tak

<?php

                $subject_set = mysql_array("SELECT * FROM subjects", $connection);
                if (!$subject_set) {
                    die("Fejl i databasen: " . myysql_error());
                }

                while ($subject = mysql_fetch_array($subject_set)) {
                    echo "<li>{$subject["menu_name"]}</li>";
                    $page_set = mysql_query("SELECT * FROM pages WHERE subject_id ={$subject["id"]}", $connection);
                    if (!$page_set) {
                        die("fejl i databasen: " . mysql_error());
                    }
                ?>

Hvis jeg skriver den kode som jeg lige har vise dig så virker det fint men så kommer den bare frem på hjemmesiden og siger sådan her Fejl i database: Access denied for user '???'@'wsb22.surf-town.net' (using password: YES)

Grund til at jeg har skrevet ??? det er for at i ikke skal have mit brugernavn ellr lign.

men hvis det er at jeg skriver sådan her så kommer den frem og vise ingen ting overhovedet

<?php include("includes/connection.php");?>
<?php include("includes/functions.php");?>
<?php include("includes/header.php");?>
        <!--structure-->
        <div id="structure">
            <div id="navigation">
                <ul class="subjects">
                <?php

                $subject_set = mysql_array("SELECT * FROM subjects", $connection);
                if (!$subject_set) {
                    die("Fejl i databasen: " . myysql_error());
                }

                while ($subject = mysql_fetch_array($subject_set)) {
                    echo "<li>{$subject["menu_name"]}</li>";
                    $page_set = mysql_query("SELECT * FROM pages WHERE subject_id ={$subject["id"]}", $connection);
                    if (!$page_set) {
                        die("fejl i databasen: " . mysql_error());
                    }

                    echo "<ul class=\"pages\">";
                    while ($page = mysql_fetch_array($page_set)) {
                        echo "<li>{$page["menu_name"]}</li>";
                    }
                    echo "</ul>;
                }
                ?>
                  </ul>
            </div>
        <!--page-->
      <div id="page">
            <h2>Content</h2>

      </div>
<?php include("includes/footer.php");?>

sådan har jeg bygge site op på omkring nede i footer der har jeg skrevet

<?php
    if (isset($connection)) {
        mysql_close($connection);
    }
?>

Håber du kan hjælp mig på en eller anden måde
Avatar billede tobrukDk Novice
21. oktober 2011 - 14:13 #1
jeg skrive bruge den sidste store Kode som jeg har skrevet altså anden box som der er
Avatar billede tobrukDk Novice
21. oktober 2011 - 14:26 #2
Skulle gerne se sådan her ud ; http://localhostr.com/files/yPGQRac/capture.png
Avatar billede tingholm Mester
21. oktober 2011 - 14:49 #3
I koden hvor du opretter forbindelsen til din database (connection.php måske?) har du skrevet ??? som brugernavn, det skal du rette til brugernavnet du har fået af surftown... husk også at rette password, hvis det ikke er udfyldt korrekt
Avatar billede majbom Novice
21. oktober 2011 - 16:19 #4
mysql_array("SELECT * FROM subjects", $connection);

er mysql_array en hjemmelavet funktion, eller?

die("Fejl i databasen: " . myysql_error());

der er lige et enkelt y i overkanten...

og så ser det ud som om at du har angivet et forkert brugernavn eller kodeord
Avatar billede tobrukDk Novice
21. oktober 2011 - 17:38 #5
splazz skal det ikke være?

$subject_set = mysql_query("SELECT * FROM subjects", $connection);

i sted for (som er der nu)

"mysql_array("SELECT * FROM subjects", $connection);"
Avatar billede tobrukDk Novice
21. oktober 2011 - 17:47 #6
Den kommer frem og siger sådan her;

http://localhostr.com/files/LRUaX9P/capture.png
Avatar billede tobrukDk Novice
21. oktober 2011 - 17:48 #7
Hej splazz

Du fik hjælpe mig jeg fundt ud af jeg have lavet 2 fejl, og jeg er kommet frem til problemet og løset, så vil jeg høre dig omkring om du vil have noget for det her?
Avatar billede tobrukDk Novice
21. oktober 2011 - 18:10 #8
Håber det var dejligt at få så meget info som jeg giv jer.
Avatar billede majbom Novice
21. oktober 2011 - 18:53 #9
ja der var dejligt meget kode i #0 :)

godt det spiller
Avatar billede majbom Novice
21. oktober 2011 - 19:15 #10
tfp :)