Avatar billede plysser Nybegynder
03. august 2001 - 20:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fra form til email

Jeg skal lave en bestillingsform, og skal have sendt oplysningerne fra denne til min email, men samtidig skal der også komme en side frem til brugeren der skal bestille om, hvilke oplysninger jeg har modtaget! Er der nogen der kan hjælpe mig med det???
Avatar billede jumpstart Nybegynder
03. august 2001 - 20:53 #1
Hvilken email komponent findes på din server?
Avatar billede plysser Nybegynder
03. august 2001 - 20:55 #2
Ikke rigtig nogen tror jeg - jeg aner det egentlig ikke! Jeg har lavet siden i Dreamweaver (hvis det skulle hjælpe)
Min side ligger hos opasia, hvis du ved om de har nogen email komponent!
Avatar billede jumpstart Nybegynder
03. august 2001 - 21:03 #3
Jeg er ret sikker på at opasia benytter en eller anden form for email komponent. Men jeg er dog ikke klar over hvilken.

Men det du skal gøre er i korte træk følgende.

Lav en side med din formular og husk at navngive formularfelterne. Fx. Navn, Adresse osv.

Dernæst skal du lave en ny side som den forrige formular skal pege på i <form action>.

Denne side indeholder så kaldet til den SMTP komponent som kan sende emails. (hvis de benytter JMail kan jeg godt give dig et kode eks.) Endvidere kan du tilføje følgende kode i din html.

<% = request.form(\"Navn\") %>

Denne stump vil vise hvad brugeren skrev ind under feltet Navn i din formular.

Avatar billede plysser Nybegynder
03. august 2001 - 21:25 #4
Skal vi så ikke bare satse på at de bruger JMail!
Kan du så ikke give mig den der kode?
Avatar billede jumpstart Nybegynder
03. august 2001 - 21:41 #5
OK, :-)

Start side \"2\" med følgende kode:

<%

Afsenderemail = request.form(\"Email\")
Afsendernavn  = request.form(\"Navn\")
MinEmailAdr  = \"min email adr\"

Set JMail = Server.CreateObject(\"JMail.Message\")

          JMail.From = Afsenderemail
          JMail.FromName = Afsendernavn
          JMail.Subject = \"Et eller andet emne\"
          JMail.AddRecipient MinEmailAdr

          JMail.body = \"Her kommer meddelelsen\"
          JMail.appendtext(\"Navn:\" & request.form(\"Navn\") & vbcrlf )
          JMail.appendtext(\"Adresse:\" & request.form(\"Adresse\") & vbcrlf)

\'osv. efter hvor mange felter du har i din formular.

          JMail.send(\"ipadresse på mailserveren\")

%>

Herefter kommer din html kode...

Avatar billede plysser Nybegynder
03. august 2001 - 21:54 #6
Det er meget godt, men nu er jeg lidt nybegynder inden for html/asp! Så hvordan får jeg side 2 til at hente oplysningerne fra side 1, så brugeren kan se, hvad det er at der er blevet sendt til mig?
Avatar billede jumpstart Nybegynder
03. august 2001 - 22:41 #7
Du skal blot indsætte følgende (på side 2) i din html kode hvor du vil have oplysningerne.

<% = request.form(\"Navn\") %>

Så hentes oplysningerne fra side 1 i feltet Navn og indsættes der hvor du har skrevet koden.

NB: takker for points. :-)
Avatar billede plysser Nybegynder
04. august 2001 - 13:52 #8
Når jeg skriver
<% = request.form(\"Navn\") %>
vises der stadig ikke noget! Kan det være fordi det er en html-form?
Avatar billede jumpstart Nybegynder
04. august 2001 - 15:10 #9
Nej,
Husk at navngive formularfelterne på side 1.
Hvis du fx. har kaldt et felt Navn kan du benytte ovenstående på din side 2.
Avatar billede plysser Nybegynder
04. august 2001 - 15:13 #10
Okay! Så langt så godt! Og mange tak, men jeg tror desværre ikke at opasia understøtter ASP! Fordi jeg kan ikke få det frem når det ligger på deres server, men på min egen kan det godt! Hvor har du server? Kan du give et godt bud på en gratis server, som understøtter ASP? Og har JMail, som emailkomponent! :-)
Avatar billede jumpstart Nybegynder
04. august 2001 - 15:38 #11
Det ved jeg faktisk ikke. Prøv at oprette et spørgsmål med dette.

Jeg har min egen server.
Avatar billede plysser Nybegynder
04. august 2001 - 15:41 #12
Har du ikke et ICQ nummer så vi kan snakke sammen?

Mit er 54716378

Du kan bare skrive til mig dér!