Avatar billede angelenglen Nybegynder
17. oktober 2011 - 11:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Anti Aliasing i IE 9 webbrowser i VB.Net

Jeg har et projekt, der har en webbrowser som omdrejningspunkt.

Da jeg startede på projektet var Internet Explorer 8 standard, men i mellemtiden er der kommet version 9 på de computere er kører programmet.

Tidligere var min tekst flot og anti aliased, det er ikke længere tilfældet.

Hvis jeg åbner den webside min browser viser, direkte i Internet Explorer 9, så vises den anti aliased, men når den vises i min applikations webbrowser er der ingen anti aliasing længere.

Nogen der kan hjælpe mig videre? Det er ret vigtigt for mig at få anti aliasing på igen.
Avatar billede jokkejensen Novice
17. oktober 2011 - 11:27 #1
Hvad renderings engine siger du "din applikations webbrowser" benytter ? en .net System.Windows.Forms.WebBrowser eller noget 3. parts ?
Avatar billede angelenglen Nybegynder
17. oktober 2011 - 11:37 #2
Standard webbrowser komponent i vb.net, så ja System.Windows.Forms.WebBrowser :-)
Avatar billede jokkejensen Novice
17. oktober 2011 - 12:45 #3
et hurtigt forsøg:

<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=8" />

ellers:

http://stackoverflow.com/questions/7369886/controlling-ie-rendering-engine-for-system-windows-forms-webbrowser

Jeg ville personligt bruge geckoFX eller webkit.net :)

/J
Avatar billede angelenglen Nybegynder
17. oktober 2011 - 13:44 #4
Prøvede, men det virkede ikke.

Jeg fandt dog en anden løsning, der via en ændring i registrerings databasen satte browseren i den korrekte doctype tilstand:

Jeg brugte værdi 9000 for at opnå den ønskede effekt.

http://www.west-wind.com/weblog/posts/2011/May/21/Web-Browser-Control-Specifying-the-IE-Version
Avatar billede angelenglen Nybegynder
17. oktober 2011 - 13:46 #5
I tilfælde af at nogen i fremtiden har brug for denne information, og siden jeg linkede til er nede, er her et udsnit fra siden, med de informationer jeg havde brug for:

Feature Delegation via Registry Hacks
Fortunately starting with Internet Explore 8 and later there's a fix for this problem via a registry setting. You can specify a registry key to specify which rendering mode and version of IE should be used by that application. These are not global mind you - they have to be enabled for each application individually.

There are two different sets of keys for 32 bit and 64 bit applications.

32 bit:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\MAIN\FeatureControl\FEATURE_BROWSER_EMULATION

Value Key: yourapplication.exe

64 bit:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\MAIN\FeatureControl\FEATURE_BROWSER_EMULATION

Value Key: yourapplication.exe

The value to set this key to is (taken from MSDN here) as decimal values:

9999 (0x270F)
Internet Explorer 9. Webpages are displayed in IE9 Standards mode, regardless of the !DOCTYPE directive.

9000 (0x2328)
Internet Explorer 9. Webpages containing standards-based !DOCTYPE directives are displayed in IE9 mode.

8888 (0x22B8)
Webpages are displayed in IE8 Standards mode, regardless of the !DOCTYPE directive.

8000 (0x1F40)
Webpages containing standards-based !DOCTYPE directives are displayed in IE8 mode.

7000 (0x1B58)
Webpages containing standards-based !DOCTYPE directives are displayed in IE7 Standards mode.
Avatar billede jokkejensen Novice
17. oktober 2011 - 13:47 #6
ahh ok, troede du havde dit "program" ude hos en række kunder, der vil det nok være tåbeligt at pille i deres registreringsdatabase og ødelægge deres IE :)

Fedt du kom videre !
Avatar billede angelenglen Nybegynder
17. oktober 2011 - 13:51 #7
Fair nok, jeg har heldigvis fuld kontrol over det miljø programmet kører i :-)
- hvilket er rart, for det kræver administrator-rettigheder at pille ved registreringsdatabasen, og når jeg har det, kan jeg lade mit program selv lave indstillingen :-)