Avatar billede hlt Juniormester
16. oktober 2011 - 12:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Drag and drop og jQuery

Jeg skal bruge noget drag and drop kode. Og jeg har fundet et eksempel på denne side:
http://jqueryui.com/demos/sortable/#empty-lists

Men jeg har brug for at kunne gemme indholdet af hver liste i en database, så når man åbner siden op, er det sidst gemte resultat der vises.
Er der nogen der har et svar på hvordan jeg får fat i listerne og den række følge de har?
På forhånd tak.
Avatar billede hlt Juniormester
16. oktober 2011 - 12:57 #1
Er der en måde hvorpå man kan kalde en side hver gang et element er flyttet?
Avatar billede madand Nybegynder
16. oktober 2011 - 15:21 #2
Du kan gøre det med ajax..

Her er et eksempel:
http://jqapi.com/#p=jQuery.post
Avatar billede hlt Juniormester
16. oktober 2011 - 16:15 #3
Skal det forstås sådan, at jeg kan lave et kald til min database side, uden at lave et postback?
Jeg har dog fået løst det med at lave et kald til en side som opdatere databasen. men det er med et postback.
Den kode jeg bruger ser sådan ud:
$("ul.droptrue").sortable({
connectWith: "ul",
receive: function (event, ui) { getUlElements(); }
});

Det har så udløst nogle andre problemer. F.eks, så kan jeg bare ikke fjerne linieskift og mellemrum.
Når min recieve modtager et ney element, så kalder den min funktion som fjerner alle html tags. Og her skulle der så også fjernes mellemrum og linieskift. Men det kan jeg bare ikke få den til. min Url kommer til at se sadan ud: saveDB.aspx?nord=%20%20%20%20%20%20%20%20%201289%20%20%20%20%20%20&syd=%20%20%20 .....osv

Det smarteste ville være at kunne hive id'et ud på det element der er flyttet og smide det i en url som opdatere uden at genindlæse siden.
Min kode til at fjerne mellemrum osv ser sådan ud:
var txt = strHtml
txt = txt.replace(/(<([^>]+)>)/ig, '');
txt = txt.replace(/\r\n/g, '-');

Kan du hjælpe mig med det?
Avatar billede hlt Juniormester
16. oktober 2011 - 18:25 #4
Nu er jeg næsten i mål. Jeg mangler bare at få fat i det id som er blevet flyttet samt id'et på det element der har modtaget det.
Avatar billede hlt Juniormester
27. oktober 2011 - 10:32 #5
Skriver du et svar.
Avatar billede hlt Juniormester
11. december 2011 - 20:11 #6
Ok, så lukker jeg spørgsmålet