Avatar billede tykkehenrik Nybegynder
03. august 2001 - 16:42 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan opretter man sit eget webhotel ??

Jeg har oprettet et .com domaine som jeg vil hoste på min egen computer via ADSL. Hvordan gør man det???
mvh

Henrik
Avatar billede dr.m Nybegynder
03. august 2001 - 16:44 #1
few things.
1) make the DNS server where you domain is hosted point at you STATIC IP of your router.

2) map NAT so that all traffic on port 80 to the external IP goes to your internal IP.
Avatar billede dr.m Nybegynder
03. august 2001 - 16:46 #2
open NAT via telnet to the router and then type SET NAT ENTRY ADD 192.168.1.5 80 0.0.0.0 80 TCP (assuming the your internal IP address of the web server is 192.168.1.5)
Avatar billede k_s Nybegynder
03. august 2001 - 16:50 #3
det kraver 2 faste ip adresser, og 2 dsn\'er
få en webudbyder til at hoste det også pege på din ip adresse
Avatar billede dr.m Nybegynder
03. august 2001 - 16:53 #4
k_s > why 2 IP numers? 1 of the router and 1 internaly you mean? if so then true. why 2 DNS servers not true. registors need 2 DNS servers but that is not complitly true either. we have 1 DNS server with 2 IP numers.
Avatar billede nomiz Nybegynder
03. august 2001 - 16:55 #5
Må man spørge hvorfor du skriver på engelsk?
Avatar billede jz Nybegynder
03. august 2001 - 16:58 #6
måske fordi det bare er noget han fandt et sted...
Avatar billede repsac Nybegynder
03. august 2001 - 16:59 #7
Jeg tror dr.m benytter det dersens \"Translate this page\" ... ;o)
Avatar billede dr.m Nybegynder
03. august 2001 - 16:59 #8
sure, but I am tired of typing this so just find the answer here http://www.eksperten.dk/spm/94651

:)
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
03. august 2001 - 17:00 #9
jz > tvivler på det :o)
Avatar billede k_s Nybegynder
03. august 2001 - 17:00 #10
jeg kender kun Dk hostmaster regler, og de siger 2 dns\'er. Men jeg ved godt at der er nogle der har 2 ip adresser og en dns.
Avatar billede dr.m Nybegynder
03. august 2001 - 17:02 #11
no no no. I never copy paste (unless from articles I wrote myself)!!! as you can understand from the link above, I also don\'t use this translation function. no need
Avatar billede dr.m Nybegynder
03. august 2001 - 17:03 #12
k_S > you are right about the dkhostmaster rules and you are right that many cheat. but it doesn\'t help tykkehenrik since he just wants to host his site. not his domain.
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
03. august 2001 - 17:04 #13
dr.m > så du kan læse DK, men ikke skrive det?

hvor er du fra?
Avatar billede k_s Nybegynder
03. august 2001 - 17:07 #14
Henrik>> hvilke internet udbyder har du???
Avatar billede tykkehenrik Nybegynder
03. august 2001 - 17:14 #15
Avatar billede tykkehenrik Nybegynder
03. august 2001 - 17:21 #16
Tak for svarene: Måske har I/jeg misforstået noget! Jeg ønsker at have min hjemmeside til at ligge på min egen comp. som så står tændt hele døgnet med konstant forbindelse til internettet. Jeg ved at mange tilbyder DNS services, som retter ip adressen til min egen ip. Men, kan man ikke springe det led over ?

mvh
Henrik_c
Avatar billede k_s Nybegynder
03. august 2001 - 18:27 #17
jo, men jeg er sikker på at du skal have 2 ip\'er og 2 dns\'er. du skal finde regler for \"com\" for at være sikker.
Jeg ville gøre sådan her:
http://www.webhot.dk/?ac=priser#DNS Service
det køster 20 kr. pr. md.
så kan du også nemt flytte det hvis din pc\'er eller internet forbindelse går ned.