Avatar billede JesperKPedersen Nybegynder
07. oktober 2011 - 13:42 Der er 2 kommentarer

Varespor antal er forskellig fra vare beholdning?

I forbindelse med brug af C5 bemærker jeg at vi har et problem når en vare konverteres fra Lagermodel->FIFO til Lagermodel->Serienummer - sammen med ændring af varespor til Batch.

Nogle gange dukker der en lang række emner op i varespor'et på trods af at Vare->Beholdning = 0

Mit gæt er af det er en uheldig sideeffekt af ikke at have brugt varespor fra starten af.

Er der nogen standard måde at korrigere dette på - (Lager->Periodisk->Efterberegn beholdning ændrer ikke på varesporet).

Den eneste anden måde jeg kan se man kan rette problemet, er ved direkte at rette i dbo_INVENITEMTRACK tabellen og sætte INVENTORY feltet = 0. Men det kan vist ikke passe det er nødvendigt - eller kan det?

Hilsen
JesperKP
Avatar billede mariaf Juniormester
07. oktober 2011 - 20:35 #1
Inden man ændrer princip for en vare (fra FIFO til serienummer eller andet), så reguleres alle varer ud af lageret. Herefter ændres princip og varerne lægges ind igen efte det nye princip, i jeres tilfælde med serienummer.

Lad være med at rette direkte i databasen - det går galt.

Mvh Maria
Avatar billede JesperKPedersen Nybegynder
10. oktober 2011 - 10:59 #2
Det virker... Delvis...

Problemet er når man kører lagerkørslen "efterberegn beholdning" - og tillader den at gennemgå varesporet - så tager den dele med fra før varesporing er slået til. Dvs. alle de gamle serienumre dukker op.

Den eneste jeg umiddelbart kan se der er at gøre - er aldrig at køre "efterberegn beholdning" med "efterse varespor" enabled.

Det må jeg så se om jeg kan få de andre i firmaet til at lade være med.

Mvh
JesperKP