Avatar billede LouiseSkougaard Nybegynder
02. oktober 2011 - 17:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Wordpress blog

Jeg har et spørgsmål ang. wordpress:

Jeg er igang med at kode mit eget tema i Wordpress, og skal have mine blogindlæg ind på en underside, og ikke forsiden.
Jeg er i tvivl om hvordan jeg får blogindlægene ind på undersiden?
- hvor skal koden skrives? - i selve wordpress, i index.php eller i en helt anden fil?

Jeg håber at spørgsmålet er forståeligt, ellers uddyber jeg gerne så godt jeg kan.

/Louise
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
02. oktober 2011 - 18:30 #1
For din hovedside, tag et kig på:
http://codex.wordpress.org/Function_Reference/query_posts#Exclude_Categories_From_Your_Home_Page

Kort sagt følgende kode:

<?php
if ( is_home() ) {
    query_posts( 'cat=-1,-2,-3' );
}
?>

Vil fjerne kategori 1,2 og 3

Enten kan du så bruge et lignende system, hvor du fjerne "-" foran kategorien.

Eller du kan gå in under udsendende->menu og så tilføje din kategori som en seperat side.
Avatar billede LouiseSkougaard Nybegynder
06. oktober 2011 - 20:04 #2
Tak for svaret, men jeg har stadig ikke fået det til at virke.

Jeg kan se blog-indlæggene når jeg vælger et andet tema, eks. Twenty Ten 1.2 af the WordPress team, men ikke når jeg har mit hjemmelavede  tema på.
- Dette viser at jeg har indtastet det korrekte i Wordpress, men at der er fejl eller mangler i mine filer til temaet.

Er der nogle der kan hjælpe mig?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
06. oktober 2011 - 21:27 #3
Du må være lidt mere konkret med hvad du har gjort, ellers er det lidt som at finde en nål i en høstak.
Avatar billede LouiseSkougaard Nybegynder
22. oktober 2011 - 14:34 #4
Jeg er kommet uden om problemet på anden vis.
Tak for forsøget, men jeg trækker pointene tilbage.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
22. oktober 2011 - 15:04 #5
Det er almindelig takt og tone at man så giver løsningen, selvom man selv har klaret problemet
Avatar billede LouiseSkougaard Nybegynder
22. oktober 2011 - 16:08 #6
Ja, det kan jeg selvfølgelig godt se.

Desværre kan jeg ikke give et særlig brugbart svar, men jeg kan blot fortælle, at jeg erstattede min oprindelige index.php med nedenstående kode, og så virkede det. Jeg aner ikke hvor fejlen har ligget i min oprindelige kode.

Men altså, nedenstående kode hjalp:

<?php get_header(); ?>

<?php get_sidebar(); ?>

    <div id="main">

    <?php if (have_posts()) : ?>
    <?php while (have_posts()) : the_post(); ?>

        <div <?php post_class() ?>>
            <h2><a href="<?php the_permalink() ?>"><?php the_title(); ?></a></h2>

            <?php if( has_post_thumbnail() ) : ?>
            <div class="post-thumb">
                <a href="<?php the_permalink() ?>"><?php the_post_thumbnail(); ?></a>
            </div>
            <?php endif; ?>

            <?php the_content(''); ?>
            <ul class="meta">
                <li><?php the_time('F jS, Y') ?></li>
                <li>Posted in <?php the_category(', ') ?></li>
                <li><?php comments_number('No Comments','1 Comment','% Comments'); ?></li>
            </ul>
        </div>

        <?php endwhile;?>

        <div class="pagination">
            <ul>
                <li class="older"><?php next_posts_link('Older') ?></li>
                <li class="newer"><?php previous_posts_link('Newer') ?></li>
            </ul>
        </div>

        <?php else : ?>

            <h2>Nothing Found</h2>
            <p>Sorry, but you are looking for something that isn't here.</p>
            <p> <a href="<?php echo get_option('home'); ?>">Return to homepage</a></p>

        <?php endif; ?>

<?php get_footer(); ?>
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
22. oktober 2011 - 21:19 #7
Tak for det :)

Det er mere princippet i at folk så senere nemmere kan finde noget der virker :)