Avatar billede LarsLj Novice
27. september 2011 - 09:00 Der er 3 kommentarer

Javascript ind i C# til web

Hej. Jeg har en html-side med en rulle-ud menu (eller hvad man nu skal kalde den!!). Den ligger på http://amokurser.dk/test_dropdown_menu.html.

Jeg vil gerne have den til at virke i C#.

- Jeg har noget html kode:

<div class="p7ABtrig">
    <h3><a href="java script:;" id="p7ABt1_2">Arbejdsmiljø</a></h3>
      </div>
      <div id="p7ABw1_2">
        <div id="p7ABc1_2" class="p7ABcontent">
          <p>TEKST INDHOLD AF FOLDE-UD OMRÅDET</p>

        </div>

- Længere ned har jeg noget javascript

<script type="text/javascript">
<!--
P7_opAB(1,1,2,1,0,1);
//-->
</script>

- I headeren har jeg en reference til en javascript-fil

<script type="text/javascript" src="http://amokurser.dk/javascript/p7APscripts.js"></script>

Ved nogen, hvordan jeg får det "oversat", så det kan virke i C# til web?

Venlig hilsen
Lars
Avatar billede keysersoze Guru
27. september 2011 - 09:50 #1
både HTML, CSS og JavaScript arbejder på klienten mens C# arbejder på serveren - der er altså ingenting du skal gøre specielt for at få tingene til at spille sammen.
Avatar billede LarsLj Novice
27. september 2011 - 11:15 #2
Når siden i header er defineret som en C# side med koden <%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeFile="Default.aspx.cs" Inherits="_Default" %>, skal javascript så ikke
"pakkes ind" på en anden måde. I html gør man det med
<script type="text/javascript">
<!--
MIT JAVASCRIPT
//-->
</script>

men er det ikke anderledes, når page language er C# og ikke html?

Jeg kan i hvert fald ikke få det til at virke ved at copy-paste koden ind på min C#-definerede side på webben!

Venlig hilsen
Lars
Avatar billede keysersoze Guru
27. september 2011 - 11:38 #3
Din Page-deklaration gælder kun på serveren - det bliver ikke sendt med ud til klienten, så koder du javascript og html i din c# page vil det være javascript og html du sender ud til klienten - den eneste forskel fra en normal HTML-side er, at siden først kommer gennem ASP.NET fortolkeren, som bearbejder eventuelle serverkontroller og kodestumper.