Avatar billede AKjeldsen Novice
20. september 2011 - 14:52 Der er 1 løsning

Hjælp til programmering af Allen Bradley i RSLogix 5000

Hej Eksperten

Jeg har brug for lidt hjælp til lidt programmering, som jeg synes jeg har stirret mit helt blind på efterhånden. Jeg har heller ikke så meget erfaring at trække på ;-).

Jeg har nogle vindhastigheder i et array VIND[31,24], så der er data for hver time i en hel måned. Jeg skal så lave en cyklus der sætter et andet tag til at være lig med den respektive data fra tabellen ud fra hvilken dag og time den er nået til. Jeg forestiller mig at man kan bruge en FOR-funktion på følgende måde:

FOR dag := 0 TO 30 DO
    FOR time := 0 TO 23 DO
        VIND_EL := VIND[dag,time];
    END_FOR;

Men på ovenstående måde kører den selvfølgelig hele tabellen igennem på 1 sekund og jeg skal jo kun have den til at skifte data én gang i timen, så jeg mangler et eller andet der får den til at holde en times pause efter VIND_EL := VIND[dag,time];

Så det store spørgsmål er så: Hvordan får jeg en FOR-funktion til at blive "forsinket" én time.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Anders
Avatar billede AKjeldsen Novice
05. oktober 2011 - 08:06 #1
Det ser ikke ud til at der er nogen der kan hjælpe.

Problemstillingen er løst ved at anvende countere og timere i SFC.