Avatar billede -StreetDK- Nybegynder
18. september 2011 - 13:42 Der er 1 løsning

Apache brokker sig over mit Perl-script

Kan simpelthen ikke se hvad der er galt med nedenstående funktion. Scriptet fejler ikke, men Apache skriver følgende linier i error.log ved hver eksekvering:

"[Sun Sep 18 12:43:36 2011] [error] [client X.X.X.X] Use of uninitialized value in substitution (s///) at ./funktioner.pl line 9, <FIL> line 11.
[Sun Sep 18 12:43:36 2011] [error] [client X.X.X.X] Use of uninitialized value in substitution (s///) at ./funktioner.pl line 10, <FIL> line 11.
[Sun Sep 18 12:43:36 2011] [error] [client X.X.X.X] Use of uninitialized value in substitution (s///) at ./funktioner.pl line 9, <FIL> line 11.
[Sun Sep 18 12:43:36 2011] [error] [client X.X.X.X] Use of uninitialized value in substitution (s///) at ./funktioner.pl line 10, <FIL> line 11."

Funktion:
"sub Konfiguration
{
    my %Konfiguration;
    open (FIL, "./settings.inf");
    foreach (<FIL>)
    {
        my ($Navn, $Vaerdi) = split (/\t/, $_, 2);
        $Navn =~ s/\W//g;
        $Vaerdi =~ s/\t//g;
        $Vaerdi =~ s/[\015\012]//mg;
        $Konfiguration{lc($Navn)} = $Vaerdi;
    }
    close (FIL);
    return %Konfiguration;
}"

Den brokker sig over:

$Vaerdi =~ s/\t//g;
$Vaerdi =~ s/[\015\012]//mg;

Kan nogle af Jer kloge hoveder gennemskue hvor det går galt? :)

// Street^
Avatar billede -StreetDK- Nybegynder
04. november 2011 - 04:59 #1
Hmmm...løsningen blev i mit tilfælde, at deaktivere Perl-warnings :)

// Street^