Avatar billede max33 Nybegynder
14. september 2011 - 12:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

gennemsnit over en variabel periode.

Hej

Håber på lidt hjælp til dette problem, jeg logger data hvert minut, i tabellen Datalog og har i forvejen oprettet tabellen LogTime med et ID til tiden ( det er gjort på denne måde for at spare plads)

LogTime: (tabel)
ID (int)
Dato (date)
Tid (time)

DataInput: (tabel)
LogTine_ID (int)
Input_ID (int)
Value (float)

Hvis jeg over en måned gerne vil have MIN value pr døgn (minut) er det let nok.
Select MIN(LogInput.Value) AS Value FROM LogTime LEFT JOIN LogInput ON LogInput.LogTime_ID = LogTime.ID WHERE LogTime.Dato >= '2011-08-14' && LogTime.Dato <= '2011-09-14' && LogTime.Tid >= '0:00' && LogTime.Tid <= '23:59' GROUP BY LogTime.Dato ORDER BY `LogTime`.`ID` ASC

Men hvordan gør jeg hvis jeg vil have MIN value pr. døgn som et gennemsnit over f.eks. 5 min, 1 time eller et døgn (sammenhængende)?
Avatar billede majbom Novice
14. september 2011 - 15:49 #1
er dette ikke lidt dobbeltkonfekt:

LogTime.Tid >= '0:00' && LogTime.Tid <= '23:59'

er der andre muligheder?
Avatar billede majbom Novice
14. september 2011 - 15:51 #2
Men hvordan gør jeg hvis jeg vil have MIN value pr. døgn som et gennemsnit over f.eks. 5 min, 1 time eller et døgn (sammenhængende)?

skal det forstås som at du henter de 5 mindste ud og vil have et gennemsnit af dem, eller hvordan?
Avatar billede max33 Nybegynder
14. september 2011 - 20:56 #3
#2

Nej ikke eg gennemsnit over de laveste 5 min, men et gennemsnit over de 5 minutter der efterfølgende af hinanden giver der laveste gennemsnit
Avatar billede max33 Nybegynder
14. september 2011 - 20:57 #4
#1 jo lige her, men man kan vælge et udsnit af dagen også....
Avatar billede majbom Novice
14. september 2011 - 21:16 #5
ahh okay, på den måde - kan desværre ikke lige hjælpe dig...
Avatar billede max33 Nybegynder
21. september 2011 - 21:27 #6
Har selv løst problemet, med 3 nye kolonder avg_5min, avg_1h og avg_1day

hvergang jeg så laver en insert laver jeg så et opslag for at finde middelværdien til hver felt og sætter så det ind sammen med.