Avatar billede Slettet bruger
08. september 2011 - 13:07 Der er 6 kommentarer

Hvordan kan man gøre så der bliver kørt en php fil når man lukker browseren ned eller at der bliver gået væk fra siden???

Hejsa..
Hvordan kan jeg gøre så når man lukker browseren ned eller går væk fra siden at der så vil blive kørt en php fil.

Jeg har haft prøvet at bruge <body onbeforeunload="logout()"> men kan kun få den til funger en lille smule i firefox den funger ikke i chrome, opera eller IE.

logout() ser sådan her ud

<script type="text/javascript">
function logout() {
        var xmlhttp=new XMLHttpRequest();
        xmlhttp.open("GET", "?page=logud.php", true);
        xmlhttp.send();
}
</script>

Så tænke om der var nogle der kun hjælpe mig med det her lille problem
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2011 - 14:58 #1
Jeg tror at de fleste loeser problemet via session timeout, fordi det er umuligt at fange alle situationer med noget snedigt JavaScript.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2011 - 15:13 #2
Okay tak men nu er det sån at jeg skal have opdateret et felt inde i min database hvor den sætter brugeren til at være logget ud.
men ellers tak for svaret have ikke lige selv tænkt på den løsning med session timeout
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2011 - 15:27 #3
Det kan du vel ogsaa goere med en session timeout. Og hvor noget JS kun vil blive koert ca. 99% af tilfaeldene vil din session altd time ud.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2011 - 15:32 #4
Okay det vil jeg så prøve se om jeg kan få til fungere :)
Avatar billede gentlebug Nybegynder
08. september 2011 - 17:21 #5
I stedet for at have et felt der hedder online eller offline, så lav et felt der hedder "sidst set online" og gem tiden.

Hvis der så er gået mere end 5-10-20-60 min siden de sidst havde en sidevisning, så kan du konkludere de (nok) ikke er online længere.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. oktober 2011 - 23:55 #6
Tid at faa afsluttet her?