Avatar billede kimtheman Novice
04. september 2011 - 14:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

DS 211 Forbindelse Til Tv

Hej,
Jeg har lige fået min første og nye DS 211 Nas server. Og jeg har aktiveret DLNA/UPnP på min DS 211. Og vil så tilgå denne på min AC Ryan media boks inde ved tvét.

Den bliver set på min AC..., men den vil have et brugernavn og adgangskode for at tilgå den.

Jeg kan ikke rigtig finde årsagen/ indstillingen i min DS 211, for at slå denne forespørgsel fra så den vil kunne gå lige ind i mappen/ drevet. (Kan slet ikke tilgå drevet nu. Og det er ligemeget hvad jeg skriver. Og selv om jeg bruger de bruger konti jeg har sat op på DS.... osv)

Nogen der har erfaringer med sådan en fætter/ opsætning?
Avatar billede der_kommandant Praktikant
05. september 2011 - 09:19 #1
Jeg har et lignende setup - dog med en Tvix6500. Jeg har oprettet en bruger på min NAS kaldet "tvix01" og givet den læse rettigheder til default mappen video, også forbinder jeg til medieafspilleren via NFS protokollen.

Måske du kunne gøre det samme....
Avatar billede kimtheman Novice
06. september 2011 - 18:41 #2
Har prøvet det hele synes jeg dog uden held.

Slet ingen der har erfaringer med dette og som kan hjælpe mig videre?
Avatar billede kimtheman Novice
08. september 2011 - 23:35 #3
Det kan da ikke passe i denne teknik verden. At der ikke er nogen der kan hjælpe mig videre her som også har en Synology og en Ac Ryan...???
Avatar billede jesperaf Nybegynder
11. september 2011 - 19:37 #4
Har en 211+ og pohd2. Og de virker fint.

Bruger du den sidste nye firmware til din acr?

Du skal også kigge efter at bruger- og gruppe rettigheder ikke konflikter.
Ellers prøv at skrive nøjagtigt hvad du har prøvet.
Avatar billede kimtheman Novice
12. september 2011 - 08:31 #5
Det var det med rettigheder. Det har jeg bare slet ikke læst noget om.
Har godt nok nulstillet den og så virkede det ikke igen. Men ved nu det kan virke så skal nok få den til det igen.
Opretter så senere en tråd med hastigheds overførelsen. For den kører godt nok langsom over netværk.
Tager ca. 40 minutter med en fil på lidt over 2gb.
Smid et svar for point.
Avatar billede jesperaf Nybegynder
12. september 2011 - 10:45 #6
Ja der er lige det med hastigheden Selv om acr reklamere med gigabit, er det kun når du streamer og ikke når du kopiere filer. Som jeg kan se det er den hurtigste måde at overføre filer, at tilslutte via usb til computeren og gøre det den vej. Jeg har en hastighed på ca. 10 mb/s sådan. Ellers ligger min på 850 kb/s over netværk. Desuden er der en hel del andre problemer med pohd2, har jeg læst mig til på acr's forum. Overvejer ret kraftigt at sende den tilbage og finde en anden box.
Ikke for at tage glæden fra dig :)
Skulle du ha andre spørgsmål så prøv at smide en besked til mig. Kigger sjældent her forbi.
/Jesper
Avatar billede kimtheman Novice
12. september 2011 - 13:04 #7
Nej min Ac Ryan er jeg yderst tilfreds med. Det er når jeg skal smide filer over på min DS 211 det går så langsomt. Ìg den er jo ikke lige til at tilslutte computeren uden man skal have harddisk ud osv.
Avatar billede kimtheman Novice
22. september 2011 - 22:38 #8
Nå fandt så ud af, at det ikke var de rettigheder det handlede om alligevel.

Da jeg endeligt fik hul igennem. Der havde jeg taget boksen med ind på kontoret, da min kone derinde har pc skærm med indbygget tv. Og denne satte jeg så boksen til. Og fra denne, satte jeg et lan kabel ned i min switch. Som får forbindelsen over fra min router.

Inde i stuen, får tvét netværks signalet igennem en powerline fra d-link, som jo også får signalet fra min router inde i kontoret. Men hvor signalet, bliver sat igennem stikkontakten med disse powerlines.

Og det viser sig så, at leveres signalet igennem disse powerlines, så er der ikke hul igennem til Nas boksen til at se film. Men internettet på boksen gør, og også kontakten til min Pc.

Men kører man forbindelsen igennem min switch inde på kontoret, så er der hul igennem til min Nas...Underligt....

Nå opretter en ny tråd, og ser om nogen kan hjælpe med at løse det underlige problem...Spørgsmålet kan være, om disse powerlines bruger en port, som også skal åbnes på routeren...Uhmm...