Avatar billede Lasse Novice
01. september 2011 - 18:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

mvc, ajax og session state tabt

Jeg har virkelig brug for en ekspert :-) Problemet er at min server til tider taber session state :-( Min opsaetning er mvc 3 med ajax via jquery 1.5.1.

1) Jeg logger ind fra en login side. Dette kreerer en session (med brugerId). Login siden redirigerer mig til en test hjemmeside paa samme server.
2) Paa test hjemmesiden trykker jeg med det samme paa en knap der laver et ajax kald tilbage til serveren. Paa server siden tjekker jeg om brugerid er sat i session state, hvis ja, returner ok, hvis nej, returner statuscode 500(fejl).

Problemet er at nogen gange faar jeg ok tilbage fra serveren, andre gang statuscode 500. Hvordan kan dette vaere?

Jeg har debugget lidt og serveren modtager ASP.NET_SessionId cookie idet den fejler.

Hjaaeeeeeelp.....
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
01. september 2011 - 18:26 #1
Ikke at det ændre noget som helst, men hvad med at returnere 403 (forbidden), det virker mere logisk.
Avatar billede bitmatic Nybegynder
07. september 2011 - 09:56 #2
Det kan ske når IIS'en recycler processerne...

Læs:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms525803(v=vs.90).aspx

Men det sker relativt sjældent i en standardopsætning (størrelsesordenen én gang dagligt). Så hvis du oplever problemet meget oftere end det, er det nok ikke det der er dit problem.
Avatar billede bitmatic Nybegynder
07. september 2011 - 09:58 #3
Avatar billede Lasse Novice
07. september 2011 - 17:01 #4
bitmatic>> Jeg har testet alle logiske loesninger, men problemet forbliver. Jeg kan fremprovokere det 1 gang i minuttet!!!!

Det viser sig at min hjemmeside udbyder har problemer paa deres server m. sessioner. De har nu opsat en stateserver, saaledes at sessioner kan styres derfra.
Avatar billede Lasse Novice
17. oktober 2011 - 16:00 #5
lad os lukke dette spg.
svar => point
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
17. oktober 2011 - 16:07 #6
Jeg har ikke deltaget med noget, så jeg springer over.
Avatar billede Lasse Novice
03. november 2011 - 00:33 #7
lukker spg