Avatar billede simsen Mester
29. august 2011 - 16:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Oprette en for løkke til at opdatere et felt i alle rækker i en tabel

Hej,

Jeg har brug for hjælp til at finde en syntaks til at opdatere et felt på alle rækker i en tabel.

Hvis jeg gjorde det vha. C# (Asp.Net) - så ville den se ud som følgende:

int startNo = 1;
for (int i = 0; i < DT.Rows.Count; i++)
{
  //Her min storedprocedure kald skal være, for at opdatere den pågældende række.

  startNo = startNo + 1;
}

Altså en bestemt kolonne skal starte med nr. 1 i række 1 og så tilføje et nummer så samme kolonne får nr. 2 i række 2 osv.

Col1 Col2
Id1  1
Id2  2
Id4  3
osv

Nu skal jeg kun gøre det her én gang, så jeg synes det er lidt overkill at lave en metode i asp.net til det.

Jeg må kunne køre en Query, der gør det samme. Jeg håber så på hjælp fra jer, for jeg aner ikke hvordan syntaksen skal være.

mvh
simsen :-)
Avatar billede simsen Mester
29. august 2011 - 23:00 #1
Nå - kunne ikke vente så skrev en metode i asp.net og opdaterede på denne måde i stedet :-)
Avatar billede amigasger Nybegynder
25. september 2011 - 14:33 #2
Det rigtige ville nok have været at bruge en cursor