Avatar billede Slettet bruger
26. august 2011 - 20:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Synology Diskstation 211J kører Raid 1

Hej

Har købt en Synology Diskstastion 211J med 2 stk 2 TB harddiske.

Jeg havde ingen problemer med at installere dem, og få det sat op over netværk.

Da jeg skulle formatere hardsikene tog jeg det forvalgte, og de kørte hele natten, og var klar næste morgen....

Det jeg havde forestillet mig var at de tager backup fra min PC og gemmer det på NAS´en. NAS skal spejle sig selv hele tiden over på harddisk 2 (RAID 1 (efter hvad jeg har læst mig til))

Det kunne jeg ikke få den til, og jeg opdagede at den ikke var formateret til RAID 1. Det har jeg så forsøgt nu, men jeg er ikke sikker på det er rigtigt, da under Diskenhed (Diskgruppe) siger der er brugt 1,8 GB, og er 512 tilgængelig.

Under Diskgruppe har jeg kun 512 MB til rådighed, hvilket jeg ikke forstår da jeg burde have 1,8 GB.

Det bliver lidt inviklet, men jeg vil gerne have dette på plads inden jeg begynder at fylde over på den, så jeg ikke risikere at skulle slette det hele igen.

Nogen der kan forklare mig forskellen på Diskenhed og Diskgruppe.

Har lever 2 PDF dokumenenter men kan ikke uploade dem her nogen steder. Kan evt sendes på mail hvis nogen synes det er nemmere.

På forhånd tak
26. august 2011 - 21:08 #1
Psssst: http://gratisupload.dk/ kan du bruge...
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 08:52 #2
Har lige lagt de to sider op på gratis upload:

http://gupl.dk/64561/
http://gupl.dk/64562/

Så bliver det nok nemmere at se hvad jeg mener. Men spørgsmålet lyder egenligt meget simpelt.

Er de oprettet rigtigt, så jeg har 1,8 GB harddisk som jeg kan bruge som jeg lyster, og som spejler sig med den anden 1,8 GB harddisk.
Avatar billede joannesynology Nybegynder
02. september 2011 - 10:29 #3
Hello,

If you would like technical support, Synology does have a technical helpline.  You can call +441908 968587.

Joanne
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2011 - 22:06 #4
Dette er et svar
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2011 - 22:08 #5
test