Avatar billede Jakie Juniormester
08. august 2011 - 13:27 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Substr udskriver kun 1 post.

Hej Eksperter..

Jeg har lavet et script, som gør at der bliver udskrevet de sidste 10 kommentar. Jeg har derfor brugt substr fordi jeg kun ville have 50 ord af kommentaren. Problemet er at det kun er den sidste kommentar, som bliver udskrevet - Jeg er ikke så vant med substr, så jeg kan ikke rigtigt tyde, hvad jeg har gjort forkert.

Koden ser sådan her ud:
    while($row = mysql_fetch_assoc($result))
                $content = $row['post_content'];
                $rest = substr("$content", 0, 50);
                {

                            echo '<a class="femnyheder" href="http://xxxxxx.dk/forum/topic.php?id=' . $row['post_topic'] . '">' . $rest . '</a><br />';

Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede Authiel Nybegynder
08. august 2011 - 13:49 #1
Lige umiddelbart ser det for mig ud til at være din SELECT sætning den er gal med. Kan du evt. smide den også?
08. august 2011 - 13:53 #2
Jeg tror det er de krøllede paranteser, eller mangel på samme, der er problemet.  Prøv:

  while($row = mysql_fetch_assoc($result))
  {
                $content = $row['post_content'];
                $rest = substr("$content", 0, 50);
  }
Avatar billede klaus_egvang Nybegynder
08. august 2011 - 13:59 #3
Samme som Christian_belgien, men du skal have din echo kode med ind under de krøllede paranteser, hvis du skal have linket med på alle sammen.

while($row = mysql_fetch_assoc($result))
{
  $content = $row['post_content'];
  $rest = substr("$content", 0, 50);
  echo '<a class="femnyheder" href="http://xxxxxx.dk/ (...) . $row['post_topic'] . '">' . $rest . '</a><br />'
}
Avatar billede Jakie Juniormester
08. august 2011 - 15:43 #4
#2 og #3

I havde helt ret! :) Tak for jeres svar!

Vil i dele point?
08. august 2011 - 15:45 #5
Ok.  Svar fra mig.