Avatar billede sibbelone Nybegynder
04. august 2011 - 07:37 Der er 15 kommentarer

Hente værdier ud fra googel maps

Jeg har følgende kode
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>

<meta name="viewport" content="initial-scale=1.0, user-scalable=no"/>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8"/>
<title>Google Maps JavaScript API v3 Example: Directions Draggable</title>
<link href="http://code.google.com/ (...) rel="stylesheet" type="text/css" />
<script type="text/javascript" src="http://maps.googleapis.com/ (...)
<script type="text/javascript">

  var rendererOptions = {
    draggable: false
  };
  var directionsDisplay = new google.maps.DirectionsRenderer(rendererOptions);;
  var directionsService = new google.maps.DirectionsService();
  var map;

  var center = new google.maps.LatLng(56.1336, 9.775136);

  function initialize() {

    var myOptions = {
      zoom: 7,
      mapTypeId: google.maps.MapTypeId.ROADMAP,
      center: center
    };
    map = new google.maps.Map(document.getElementById("map_canvas"), myOptions);
    directionsDisplay.setMap(map);
    directionsDisplay.setPanel(document.getElementById("directionsPanel"));
    calcRoute();
  }

  function calcRoute() {
    var request = {
      origin: "56.154560,10.151438",
      destination: "55.632812,12.466144",
      waypoints:[{location: "55.877956,9.828019"}, {location: "55.145782    10.781363"}],

      travelMode: google.maps.DirectionsTravelMode.DRIVING
    };
    directionsService.route(request, function(response, status) {
      if (status == google.maps.DirectionsStatus.OK) {
        directionsDisplay.setDirections(response);
      }
    });
  }

</script>
</head>
<body onload="initialize()">
<div id="map_canvas" style="float:left;width:70%; height:100%"></div>
<div id="directionsPanel" style="float:right;width:30%;height 100%; display: hidden; font-size: 10px;">
</div>
</body>
</html>

Jeg ville gerne have indholdet af rute beskrivelse i et eller andet format hvor jeg kan hente kilometer og køretid ud som en variabel, så jeg kan gemme dem i database
http://ruthwillumsen.dk/distance.php
Avatar billede olebole Juniormester
04. august 2011 - 10:11 #1
<ole>

Her er forklaring og eksempler:
    http://code.google.com/intl/da-DK/apis/maps/documentation/directions/

/mvh
</bole>
Avatar billede sibbelone Nybegynder
04. august 2011 - 11:51 #2
Har været der mange gange men har ikke fundet det jeg skulle bruge
Avatar billede olebole Juniormester
04. august 2011 - 13:22 #3
Det kan næppe passe. Siden omhandler præcis, hvad du beder om. Hvad er det, du ikke forstår?
Avatar billede olebole Juniormester
04. august 2011 - 13:25 #4
Det er tydeligt vist, hvordan du kan hente rutebeskrivelser formateret både som XML og JSON. Hvis ikke du kan bruge det, forstår jeg ikke, hvad du skal bruge
Avatar billede sibbelone Nybegynder
04. august 2011 - 14:02 #5
Jamen jeg har prøvet mange gang og den kode jeg har sat ind virker udmærket.

Jeg vil bare gerne have værdien KILOMETER og KØRETID hentet ud.

Det er indholdet i div boksen "map_canvas" jeg gerne vil have formateret så jeg kan lave en variabel og gemme i databasen

map = new google.maps.Map(document.getElementById("map_canvas"), myOptions);

Jeg er ikke særlig god til javaScript så håbede at der var nogen der kunne fortælle mig hvordan man kan hente de værdier ud jeg gerne vil have.
Avatar billede olebole Juniormester
04. august 2011 - 14:09 #6
Jeg forstår stadig ikke, hvad det er, du ikke kan få til at virke, når du bruger eksemplerne fra det link, jeg lagde
Avatar billede olebole Juniormester
04. august 2011 - 14:39 #7
Er det afsendelsen af query'en - eller er det at parse resultatet - der giver problemer?
Avatar billede sibbelone Nybegynder
04. august 2011 - 16:41 #8
Jeg finder ud af det
Avatar billede sibbelone Nybegynder
04. august 2011 - 17:46 #9
Begge dele
Avatar billede olebole Juniormester
04. august 2011 - 21:35 #10
Ehhhhhh ... jamen, okay så ...?!??!!! Hvis du ikke ønsker hjælp, skal du nok lægge et svar og acceptere det, så tråden lukkes
Avatar billede sibbelone Nybegynder
04. august 2011 - 22:04 #11
Jamen jeg forstår ikke ret meget af det der står derinde jeg er forløbligt nået frem til følgende link.

http://maps.googleapis.com/maps/api/directions/xml?origin=56.154560,10.151438&destination=56.015583,10.011073&waypoints=55.145782,10.781363&region=DK&language=DA&sensor=false

Men så ved jeg ikke rigtig hvordan jeg får siden til at sende eller hvad man nu gør det link så jeg får en xml fil jeg kan hente data ud af
Det er jo nok det du kalder afsendelse af querry
Avatar billede sibbelone Nybegynder
04. august 2011 - 22:05 #12
Ja det link kan man så ikke indsætte her
Avatar billede olebole Juniormester
04. august 2011 - 22:34 #13
Avatar billede sibbelone Nybegynder
05. august 2011 - 01:26 #14
Jeg ved ikke hvordan man giver point men forklar det og pointen er dine
Jeg har fundet en løsning via den side du sendte og mange andre for den sags skyld men det virker nu.
Avatar billede olebole Juniormester
05. august 2011 - 10:55 #15
Ellers tak, jeg samler ikke points. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes - og du kan bruge pointene til noget andet  =)