Avatar billede Jim Rasmussen Novice
01. august 2011 - 20:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

save file dialog

Hvordan ser jeg om brugeren har valgt yes eller no til at overskrive en fil?

Her er den måde jeg bruger det på

SaveFileDialog sfd = new SaveFileDialog();

            sfd.Title = "choose location for backup";
            sfd.DefaultExt = ".xml";
            sfd.Filter = "xml files (*.xml)|*.xml";
            sfd.FileName = "CodeKeeber_backup-" + DateTime.Today.Day + "_" + DateTime.Today.Month + "_" + DateTime.Today.Year;

            Nullable<bool> result = sfd.ShowDialog();

            if (result == true)
            {
                string fileName = sfd.FileName;

                txtManualBackup.Text = fileName;

                //Her skal jeg vide hvad brugeren har valgt til at overskrive eller ej
            }

Skal man bare lave en

if(File.Exists(fileName))
{
    //Overwrite
}
else
{
    //Do not overwrite
}
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2011 - 20:35 #1
Som jeg laeser http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.windows.forms.savefiledialog.overwriteprompt.aspx saa vil retur vaerdien afspejle valg og du kan kun kontrollere om der skal promptes eller ej (default: ja)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2011 - 20:35 #2
PS: Nullable<bool> kan skrives som bool?
Avatar billede bvli Praktikant
01. august 2011 - 20:40 #3
true if the user clicked Save; false if the user clicked Cancel or closed the dialog box.
Avatar billede bvli Praktikant
01. august 2011 - 20:41 #4
Sorry læste ikke lige rigtigt, disregard tidligere indlæg. :)
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
01. august 2011 - 20:48 #5
Altså det vil jo sige at jeg bare skal sætte min save file metode til altid at overskrive? (:

for hvis brugeren ikke vælger at overskrive så er det jo bare det, og så vil han være nødt til at vælge et andet fil navn at gemme under. ?

Og hvis han vælger ja, jamen så overskriver den jo bare efter som min file.save er sat til altid at overskrive.
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
01. august 2011 - 21:10 #6
Men arne_v

Det eksempel du linker til hos msdn.. Er det ikke et winforms projekt. (:

MEn der er måske ikke den store forskel?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2011 - 21:18 #7
Er det ikke win forms??
Avatar billede Syska Mester
01. august 2011 - 21:41 #8
#Arne_v
Han laver WPF.

Kunne bedre lide SaveFileDialog i WinForms, WPF synes jeg er lidt speciel her, men det er måske bare mig.

Jeg har dog ingen ide til overstående.

mvh
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
02. august 2011 - 00:24 #9
ja det er nemli wpf.

Men har fået det til at virke.

Tillader min save file metode at overskrive uanset hvad (:

Arne_v:
Kan du ikke sende et svar. Selvom at dit link var til win forms, fandt jeg frem til at man nok som sådan ikke kan se hvad brugeren har trykket i nogle af prompt vinduerne, men kun om den returnere true eller false.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2011 - 03:46 #10
Det er jo generlt lidt vigtigt om det er win forms eller WPF.

:-)

Men lige netop i dette tilfaelde ser docs ret ens ud:
  http://msdn.microsoft.com/en-us/library/microsoft.win32.savefiledialog.overwriteprompt.aspx

(jeg antager at dette her saa er den du bruger)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2011 - 03:47 #11
og et svar