Avatar billede sovedyret Nybegynder
31. juli 2011 - 18:44 Der er 6 kommentarer

Download fra ekstern server til Synology DS210j

Hejsa..

Jeg har indtil nu brugt Filezilla til at downloade fra en ekstern server til min pc.. Det vil jeg gerne have min NAS til at gøre i stedet for, men den indbyggede FTP klient lader ikke til at have den funktion at jeg kan logge ind på serveren..

Er der en anden måde at gøre det på? Er det muligt at køre Filezilla eller lignende fra NAS'en?
Avatar billede Blueeyez Mester
31. juli 2011 - 20:16 #1
lav en server to server overførelse :)
Avatar billede der_kommandant Praktikant
01. august 2011 - 08:23 #2
Du kan anvende Synology's DownloadStation - her kan du indtaste ftp-adressen i URL-feltet og herefter angive log-in oplysninger.
Avatar billede sovedyret Nybegynder
01. august 2011 - 19:52 #3
@blueeyez

Og hvordan gør jeg det?

@der_kommandant

Jeg har rodet med Downloadstation, men har indtil videre ikke fået den til at downloade fra serveren.. Jeg kan bede seedboxen om at "share" en fil, og derefter ligge URL'en ind i Downloadstation, men eftersom en torrent generelt består af 80-90 filer, er det ikke nogen særlig god måde at gøre det på:-)

Ville gerne have den til at logge ind på seedboxen ligesom Filezilla gør det, så jeg kan downloade en mappe af gangen minimum..
Avatar billede Blueeyez Mester
01. august 2011 - 21:51 #4
#3 Kan ikke helt korrekte huske, men kræver at du bruger en klient der understøtter det, hvilket jeg mindes filezilla ftp client gør, dernæst så skal din nas godkende server-to-server hvis den ikke har den funktion i sig så tror jeg ikke den kan..
Avatar billede der_kommandant Praktikant
02. august 2011 - 08:34 #5
Taler du ikke om 2 forskellige ting her - FTP og torrent?
Avatar billede sovedyret Nybegynder
02. august 2011 - 09:42 #6
#4 Det er ikke noget problem at bruge Filezilla til at rode rundt på NAS'en.. Problemet er at få NAS'en til at downloade direkte fra min seedbox.. Det nemmeste ville være hvis man kunne bruge Filezilla eller noget lignende på NAS'en, men det lader ikke til at være muligt, medmindre man bevæger sig ned i Linux styresystemets koder, og det er jeg ikke interesseret i..

5# FTP er vel bare en måde at overføre filer på.. En torrent er en stor samling filer, så på den måde hænger det vel meget godt sammen?