Avatar billede S-Larsen Nybegynder
28. juli 2011 - 21:26 Der er 10 kommentarer

Windows 7 ur

Hej

Er der nogle som har oplevet samme problem som mig, men hensyn til klokken i Windows 7?

Pludselig er mit ur begyndt at gå 20 timer tilbage af sig selv, har jeg tjekket om der er nogle "nye" service eller programmer som kører, det er der ikke. Jeg har også tjekket for Virus, og Microsoft  Security Essentials finder ikke noget.

Jeg har læst mig frem til, at andre oplever samme problem, når batteriet til BIOS er ved at være lav. Jeg har endnu ikke skiftet det, synes bare det virker underligt, at det altid er 20 timer tilbage. Og det er altid mellem 20-22 om aftenen, at det sker :S!
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2011 - 21:40 #1
Du kan prøve at åbne uret, og vølge et andet link til justering.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2011 - 21:43 #2
Rettelse: vølge=vælge.
Jeg har et Microsoft tastatur hvor de har været så tåbelige, at der er både æ 0g ø på både æ-knappen og ø-knappen:(
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
28. juli 2011 - 21:46 #3
det er jo ligegyldig, og da ikke MS skyld

men prøv en anden time provider
Avatar billede S-Larsen Nybegynder
28. juli 2011 - 21:56 #4
Automatisk opdatering er slået fra, det var det første jeg gjorde.
Computeren skifter selv klokken!
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2011 - 22:24 #5
Ja men under klokken kan du finde et andet link at koble uret op på.
Jeg har ikke haft problemer i win7, men oplevede det i XP. Så skiftede jeg bare til et andet link, og så kørte det fint.
Det er under Internet time, hvor du vælger en anden server.
Avatar billede S-Larsen Nybegynder
29. juli 2011 - 14:55 #6
Det har jeg prøvet. Jeg har som nævnt før, deaktiveret automatisk opdatering af klokken. Derfor burde uret ikke gå 20 timer tilbage af sig selv!
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2011 - 16:00 #7
Når man vælger en server, bør man også bruge automatisk regulering.
Du skulle nok gøre dig selv en tjeneste og udskifte batteriet, så du ved hvor du står. Du kan også vælge et gratis ur fra nettet, og se hvordan det går.
29. juli 2011 - 16:19 #8
Tanke: Nu 'pejer' du vel på rigtigt Tidszone ???
Avatar billede S-Larsen Nybegynder
01. august 2011 - 21:20 #9
Hehe ja ja, er på den rigtig tidszone.

Har prøvet at ændre tiden, fra BIOS og så starte Windows op igen.
Har fundet et freeware program, til at optage screenshots hvert sekundt, så må det være muligt at se hvis der sker noget mystisk :P.

Men den har kørt i 3 dage uden problemer, så håber det er gået i sig selv igen.
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2011 - 15:40 #10
Så er tiden vel inde?