Avatar billede medici Nybegynder
26. juli 2011 - 08:36 Der er 1 løsning

bash med sed

Hej folkens
jeg er ved at lave et bash script der skal ændre shadow filen men har lidt problemer med min sed sætning. Meningen er at den skal gemme de første felter og overskrive resten med noget jeg jeg vil sætte ind. Problemet er at den korrekt sættet det ind som jeg vil have men den flytter bare det der står der i forvejen længere hen på linien. her er min sed sætning

sed -i  "/^$LINE/s/\([$LINE]*:\)\([^:]*:\)/&$BC:1:90:7:14::/" /tmp/shadow

$LINE = brugernavn

Håber der er en der kan hjælpe
Avatar billede medici Nybegynder
02. august 2011 - 12:49 #1
lukker denne