Avatar billede khl Nybegynder
25. juli 2011 - 21:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Harddisk fra WD mybook world edition kan ikke åbnes i windows.

Hejsa

Jeg har en WD my book world edition ekstern harddisk som pludselig er gået i stykker. Jeg kunne høre at der var gang i HD når jeg satte strøm til så jeg skilte den af og flyttede HD over i min windows computer. Problemet er at jeg godt kan se den i diskhåndtering men ikke tildele den et drevbogstav.

Nogle der har nogle ideer til hvordan jeg får mine data kopieret væk fra wd HDen?

Mvh.

khl
25. juli 2011 - 21:28 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
25. juli 2011 - 21:29 #2
...men ikke tildele den et drevbogstav... - hvad skriver den da om status ?
Avatar billede kjeldsted Novice
25. juli 2011 - 21:32 #3
og flyttede HD over i min windows computer.

Vil det sige det er en "Mac OS - Udvidet" disk normalt brugt på en Mac, eller er det en NTFS i en Linux, eller en anden Unix, eller er den kun brugt på Windows?
Avatar billede khl Nybegynder
25. juli 2011 - 22:09 #4
Computeren den er sat i kører Windows XP, den skriver om status i diskhåndtering "I orden (ukendt partition)"

Den har været sluttet til netværket via routeren, men de fleste filer er lagt ind via windows computere, men jeg kunne også sagtens se den på min mac.
25. juli 2011 - 22:17 #5
...sagtens se den på min mac... en HD som er i standard MAC format, kan ikke som standard 'ses' i en M$ Windows PC!!!
Avatar billede kjeldsted Novice
25. juli 2011 - 22:17 #6
Hvis du kan se den på din Mac men ikke din PC, er det formodentlig en Mac OS - Udvidet disk.

Sæt den til din Mac. Åben Diskværktøj. Vælg disken, kig nederst til venstre og fortæl hvad der står i format.
Avatar billede kjeldsted Novice
25. juli 2011 - 22:18 #7
#5, du var så lige ét sekund hurtigere dér.
Avatar billede khl Nybegynder
25. juli 2011 - 22:22 #8
Det er lidt svært at sætte den til min Mac, da det er en Mac Mini, og der er sku ik plads til yderligere en HD i den. Problemmet var jo netop at WD My book´en gik kold, hvorfor jeg måtte pille HD ud og sætte den internt i min pc via sata.
Avatar billede kjeldsted Novice
25. juli 2011 - 22:28 #9
#8:

Dén forstår jeg ikke. Harddisken gik i stykker hvorfor du var nødt til at sætte den i din Vista???

Men hvis ikke du kan fortælle om disken er i formatet Mac OS - Udvidet (eller Mac OS - Udvidet (Journaled)), bliver det svært at komme med løsningsforslag, da det er afgørende for om fejlfindingen skal gå mod øst eller vest.
Avatar billede kjeldsted Novice
25. juli 2011 - 22:32 #10
Sorry. Fangede den vist nu...

Men det lyder til at der er tale om en Mac OS - Udvidet, hvorfor den ikke kan benyttes i en PC.
Avatar billede khl Nybegynder
25. juli 2011 - 22:35 #11
Det var ikke selv harddisken der gik kold, men et eller andet i boksen fra WD. Derfor pillede jeg HD ud fra boksen og satte den i pc´en istedet.  Jeg har ingen idé om hvordan HD er formateret da den var "klar" da jeg købte den.
Avatar billede kjeldsted Novice
25. juli 2011 - 22:37 #12
Forresten. Hvis du køber MacDrive burde du kunne se den i Win.
Avatar billede khl Nybegynder
07. januar 2012 - 14:59 #13
Den skulle have en linux for at kunne læses