Avatar billede fire-fox Nybegynder
25. juli 2011 - 20:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Backup over wireless/lan

Hejsa!

Jeg står overfor et problem...

Jeg vil gerne have lavet en system så jeg kan lave en billede fil (image) af mit system drev C:\. Jeg har kigget lidt på Acronis true image. Men den vil ikke lige være med til at backup over wireless (jo hvis man bruger winPE/bartPE. da det er nemmest da det er en laptop jeg sidder ved.

Har i nogen ideer til hvad man ellers kan bruge?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juli 2011 - 20:39 #1
det skal du droppe - det tager alt for lang tid via wifi.
Få fat i en lille ekstern disk (usb) og lav image den vej - og tjek lige, hvordan du kan indlæse den igen på ny disk hvis din maskine nu står af (fx via boot-cd, der så indlæser data fra usb-disken)

Det nytter jo ikke at lave backup, hvis den ikke kan indlæses bagefter pga manglende drev...
Avatar billede Blueeyez Mester
25. juli 2011 - 20:41 #2
Eller hvis du har usb stick så køb en ekstern på samme størrelse som din pc og så brug clonezilla (Laver 100% klon af dit system) og er gratis
Avatar billede fire-fox Nybegynder
25. juli 2011 - 21:16 #3
@Blueeyez
Clonezilla. Har jeg kiggede på men kunne ikke rigtig finde ud af det....

@Claes57
Kan man ikke bruge netkabel så vill det ikke gå hurtigere en eller anden sted? Var mere for at udgå at skulle ud og købe en usb disk.
Avatar billede Blueeyez Mester
25. juli 2011 - 21:25 #4
#3 Clonezilla er nem, du skal bare lige lære det og kende, du lærte jo heller ikke og gå første dag du kom til verden;) En ekstern koster ikke rigtigt så meget, hvor stor er dit C: drev?:)
Avatar billede fire-fox Nybegynder
25. juli 2011 - 21:43 #5
Mit C:\ er delt så der er 90GB til C:\ og 374GB til D:\
Avatar billede Blueeyez Mester
25. juli 2011 - 21:46 #6
så det er en 130/150 GB HDD? :S
Avatar billede fire-fox Nybegynder
26. juli 2011 - 16:09 #7
Det er en 500GB SATA disk...

en sprit ny HP Pavivlion DV7 (med fingertryks aflæser)
Avatar billede fire-fox Nybegynder
26. juli 2011 - 16:10 #8
Men er frisk hvis du vil lege "instruktør" ang. CloneZilla :D
Avatar billede fire-fox Nybegynder
18. juni 2014 - 09:52 #9
Lukket