Avatar billede melieha Nybegynder
25. juli 2011 - 17:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fokus på næste input felt ved klik på div.

Hejsa

Jeg har følgende:
<table><tr>
<td><div>Navn:</div></td><td><input type="text" name="name" /></td>
</tr><tr>
<td><div>Adresse:</div></td><td><input type="text" name="address" /></td>
</tr><tr>
....

Det jeg ønsker at at lave en onclick på mine div elementer der sætter fokus på det efterfølgende input felt.
Så når jeg trykker på "navn" så fokuserer navn's input, trykker jeg på "adresse" fokuserer adresses' input osv. Der er flere dernedaf og det er derfor en stor fordel hvis det blot kunne være at skyde den samme dynamiske kode af hver gang :)
Opsætningen er som udgangspunkt ikke til at ændre.
Jeg troede jeg via jquery kunne gøre det rimelig nemt, men jeg har ikke kunne overskue en løsning :S

Jeg forestiller mig egentlig bare at man tager "this.parents('tr').find('input')" eller noget snært i den stil.

Håber at nogen kan trylle en løsning sammen :)
Avatar billede olebole Juniormester
25. juli 2011 - 17:49 #1
<ole>

Det er jo præcis, hvad man bruger LABEL elementet til:

<label for="foo">En tekst</label><input id="foo" name="foo" type="text">

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2011 - 19:46 #2
Hvorfor sku' nogen klikke på ledeteksten, når feltet er lige ved siden af ?!?
Avatar billede melieha Nybegynder
25. juli 2011 - 20:50 #3
olebole, endnu engang må jeg give dig credit - Det var da selvfølgelig den løsning der skulle bruges lige fra starten af, den mulighed var helt svedt ud :)
Smid glad en besked hvis du vil have points :)

T0M, det er for brugervenlighedens skyld - Så kan man bedre tillade sig at ramme lidt ved siden af, og nogen brugere har det med hellere at ville trykke på teksten i stedet for feltet.
Avatar billede olebole Juniormester
25. juli 2011 - 21:15 #4
Ellers tak, jeg samler ikke points. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede melieha Nybegynder
25. juli 2011 - 21:17 #5
Jeg mente nok at der var noget i den stil :)
Endnu engang tak for hjælpen.