Avatar billede Obbi Nybegynder
15. juli 2011 - 01:23 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Mail send

Hej er ved og lave en mail send. men når jeg trykker send melder den bare fejl. kan ikke rigtigt se fejlen. måske i kan?

    protected void btnSend_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        try
        {
            string email = txtEmail.Text;

            MailMessage mail = new MailMessage();

            mail.From = new MailAddress(email);
            mail.To.Add("dinmail@gmail.com");
            mail.Subject = txtEmne.Text;
            mail.Body = txtBesked.Text;
            mail.IsBodyHtml = true;

            SmtpClient client = new SmtpClient("smtp.gmail.com", 587);

            client.Send(mail);
            litMsg.Text = "Beskeden er sendt!";
        }
        catch
        {
            litMsg.Text = "Der blev fundet en fejl!";
        }
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juli 2011 - 01:37 #1
Du kunne lade din catch udskrive fejlen - det er nemmere at loese problemet, naar man ved hvad problemet er!
Avatar billede Obbi Nybegynder
15. juli 2011 - 02:40 #2
Hvordan får jeg den til og udskrive fejlen ?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juli 2011 - 03:57 #3
proev:

        catch(Exception ex)
        {
            litMsg.Text = ex.ToString();
        }
Avatar billede Obbi Nybegynder
15. juli 2011 - 05:24 #4
System.FormatException: The specified string is not in the form required for an e-mail address. at System.Net.Mime.MailBnfHelper.ReadMailAddress(String data, Int32& offset, String& displayName) at System.Net.Mail.MailAddress.ParseValue(String address) at System.Net.Mail.MailAddress..ctor(String address, String displayName, Encoding displayNameEncoding) at System.Net.Mail.MailAddress..ctor(String address) at Kontakt.btnSend_Click(Object sender, EventArgs e) in c:\Users\Daniel\Desktop\WebSite2\Kontakt.aspx.cs:line 37
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juli 2011 - 14:38 #5
lyder som om den er gal med adressen i:

mail.To.Add("dinmail@gmail.com");
Avatar billede Obbi Nybegynder
15. juli 2011 - 17:36 #6
Okay. hvad skal jeg ændre den til for at det vvirker ?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juli 2011 - 23:24 #7
en valid email adresse
Avatar billede Obbi Nybegynder
16. juli 2011 - 05:03 #8
Jamen har prøvet med en valid email :P
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juli 2011 - 00:38 #9
Hvad med:

string email = txtEmail.Text;
...
mail.From = new MailAddress(email);

er adressen i txtEmail.Text ogsaa OK?
Avatar billede Obbi Nybegynder
17. juli 2011 - 01:08 #10
får denne error nu

System.Net.Mail.SmtpException: The SMTP server requires a secure connection or the client was not authenticated. The server response was: 5.5.1 Authentication Required. Learn more at at System.Net.Mail.MailCommand.CheckResponse(SmtpStatusCode statusCode, String response) at System.Net.Mail.MailCommand.Send(SmtpConnection conn, Byte[] command, String from) at System.Net.Mail.SmtpTransport.SendMail(MailAddress sender, MailAddressCollection recipients, String deliveryNotify, SmtpFailedRecipientException& exception) at System.Net.Mail.SmtpClient.Send(MailMessage message) at Kontakt.btnSend_Click(Object sender, EventArgs e) in c:\Users\Daniel\Desktop\WebSite2\Kontakt.aspx.cs:line 45
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juli 2011 - 02:23 #11
proev:

client.Credentials = new NetworkCredential("brugernavn", "password");

inden du sender.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juli 2011 - 02:36 #12
proev:

client.Credentials = new NetworkCredential("brugernavn", "password");

inden du sender.
Avatar billede Obbi Nybegynder
17. juli 2011 - 23:26 #13
Hvor skal jeg smide den kode ind henne ?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juli 2011 - 23:40 #14
Lige inden:

client.Send(mail);
Avatar billede Obbi Nybegynder
17. juli 2011 - 23:48 #15
Super. virker nu. :)
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juli 2011 - 00:00 #16
saa smider jeg et svar