Avatar billede bakkebirke Nybegynder
14. juli 2011 - 23:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Script virker vel manuel kørsel men ikke fra .bat

Hej, Jeg har et VBscript der henter data fra DB via ODBC og efter følgende kalder en url. Kald til DB sker via objekt ADODB.Connection og kald til url sker via obojekt 'CreateObject("Microsoft.XmlHttp")' Kaldet til URL parser en parm. til sitet.

Kører jeg dette script manuelt virker kald til DB og kald til URL udføres efterfølgende. Starter jeg scriptet via .bat fil virker kun kaldet til DB (sker ingen ting).

Jeg har prøvet at dele kald til DB og URL op i hvert sin VBS og starte dem via .bat. Begge virker!

Hvordan kan det være jeg ikke kan køre samme to kald fra samme VBS fil...
14. juli 2011 - 23:35 #1
... må vi se den *.bat fil's indhold ?

(Har en mistanke *S*)
Avatar billede bakkebirke Nybegynder
15. juli 2011 - 00:01 #2
Der er ikke meget i selve bat filen:

Start c:\script\readscript.vbs
Avatar billede bakkebirke Nybegynder
15. juli 2011 - 00:03 #3
Hvad går din mistanke på?
Skal jeg evt dele mit script i to VBS'er
Avatar billede maddog_em Nybegynder
15. juli 2011 - 07:30 #4
Hej

hvad sker der hvis du sletter "Start" og bare skriver:
c:\script\readscript.vbs

det er på den måde jeg aktiver *.vbs fra mine *.bat filer.
de afvikles godt nok fra en server, men det burde ikke ændre noget
Avatar billede bakkebirke Nybegynder
17. juli 2011 - 12:22 #5
@maddog, det virker hvis jeg sletter start...Jeg kan dog ikke forklare hvorfor...

Smid et svar, så du kan få point,
Avatar billede morten_leth Nybegynder
29. juli 2011 - 13:52 #6
Hejsa Bakkebirke

Det kan jeg sandsynligvis godt komme med en forklaring på.. ;)
kommandoen start vil i nogen tilfælde gerne have en description tekst på... Så jeg er sikker på hvis du skriver:

Start "" "c:\script\readscript.vbs"

Så virker din kommando ;)

Start /wait "" "c:\script\readscript.vbs"

Hvis du vil have en wait ind..

Prøv det, jeg er ret sikker på det vil fungere...

En anden ting er, det er god praksis at kalde dine ".bat" filer for ".cmd", umiddelbart ser det ikke ud som om det gør nogen forskel, men det gør det faktisk, .bat bliver afviklet med command.com som, som udgangspunkt er 16 bit afvikling, hvorimod .cmd bliver afviklet med cmd.exe som er den nyere version, 32 bit.. ;) - blot lidt bonusinfo

/Morten Leth
Avatar billede maddog_em Nybegynder
06. september 2011 - 14:07 #7
Hej Bakkebirke

hermed et lidt sent svar....