Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
14. juli 2011 - 17:02 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med include()

Jeg er stødt på et lidt mystisk problem, ved brug af include. Jeg har gemt min menu i en selvstændig fil menu.php, hvor jeg så bruger include("menu.php"); i min index.php

Problemer er så bare at når jeg retter noget i menu.php, og opdaterer siden (index.php), kommer den nye rettelse ikke med. Jeg skal åbne menu.php, og opdatere denne før jeg kan se den nye rettelse på index.php.

Lidt en kringlet forklaring, men håber der er nogen der kan gennemskue hvad jeg gør forkert.
Avatar billede egmose Novice
14. juli 2011 - 17:53 #1
Er ikke helt sikker på jeg forstår problemet.
Men når du kalder en include, skal du selfølgelig gemme filen før index filen kan læse den..

Hvordan skriver du din include? Er det kun:
<?php
include ('menu.php');
?>??
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
14. juli 2011 - 18:38 #2
ja, bør jeg gøre noget yderligere?
Avatar billede egmose Novice
14. juli 2011 - 19:58 #3
Nej, ideen var mere hvis du gjorde noget yderligere, kunne det være problemet :)
Avatar billede dang Praktikant
14. juli 2011 - 20:26 #4
Kan det være din cache ?
Avatar billede wanze Nybegynder
14. juli 2011 - 22:51 #5
Redigerer du filerne lokalt eller ligger de på et webhotel?
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
15. juli 2011 - 12:22 #6
#5 Jeg redigerer dem på webhotellet.
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
15. juli 2011 - 12:24 #7
#4 Tror ikke det er min cache, har prøvet på andre computere, det giver samme resultat. Der skal jeg også opdatere hver enkelt side.
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
15. juli 2011 - 12:42 #8
Det lader til serveren ikke er klar over, de filer der skal include's er opdateret, eller den bare er langsom til at opfatte det. Venter man en 10 minutters tid, vil den godt vise ændringerne.
Avatar billede infect3d Nybegynder
15. juli 2011 - 12:49 #9
Det der lyder ret meget som om at der er en reverse proxy i front af webserveren, hvis cache lige skal løbe ud, før nyt hit til kilden sker. Jeg formoder at include delen ikke ligger i en IFrame da det er kendt at nogle browsere ikke kan finde ud af at opdatere indholdet af disse (tømme cache for indholdet af iframe) ved ctrl+f5 på siden der inkludere disse.
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
15. juli 2011 - 13:01 #10
#9 Nej, det ligger ikke i en Iframe, forsøgte med ctrl+F5, samme resultat. Det med den reverse proxy, ligger liger over mine IT-kundskaber, men lyder meget sandsynligt. webhotellet er hostet hos ONE, så er ikke så meget herre over hvordan serveren er sat op. Er der noget jeg kan forsøge mig med for at komme uden om denne reverse proxy?
Avatar billede majbom Novice
15. juli 2011 - 14:17 #11
hmm, jeg plejer ikke at have problemer med includede filer hos one.

prøv at hiv fat i deres support!
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
30. juli 2011 - 21:12 #12
Har haft fat i supporten, men de kunne ikke hjælpe, mest fordi det var en ret hjernedød person jeg fik fat i. Der bare konstaterede at han ikke kunne se noget problem.