Avatar billede beta Nybegynder
01. august 2001 - 22:32 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Kodak DC3800 - hot or not ?

Hvad er jeres vurdering, ca. 2800.- for et DC3800 på 2.1 mpixel, kan det bruges til noget sammenlignet med at et Canon 2.1 mpixel, som koster +1000 kr. mere ?

Avatar billede tmceu Praktikant
01. august 2001 - 23:30 #1
Nu har du ikke fortalt hvilken model Canon du tænker specifikt på, så jeg kan kun give et generelt råd omkring dit valg af kamera.

Jeg mener generelt Canon kameraer er for dyre og at du ikke får ret meget ekstra for pengene. Jeg har selv et Minolta kamera og anvender et Canon S20 på arbejde og har derudover tidligere anvendt bl.a. et Canon S10. Min erfaring er, at Canon hverken er bedre ellere ringere end andre mærker.

Dog synes jeg du bør overveje om 2.1 mp er nok ? Jeg har et par gange fortrudt at jeg købte kamera med for lav opløsning, men det afhænger selvfølgelig af dit behov. Skal du kun anvende billederne elektronisk + evt. til små rigtige fotos, er det fint. Vil du derimod gerne have mulighed for at få rigtige fotos i større format, bør du vælge et kamera med en højere opløsning - men det koster selvfølgelig også i hukommelse.
Avatar billede beta Nybegynder
02. august 2001 - 10:31 #2
Det var et Canon A20/Ixus jeg ville lave en sammenligning med, koster hhv. 3800 og 4500.-

Hvis man skal op i 3.3 mpixel, kommer prisen jo også over 6000.-
Avatar billede beta Nybegynder
02. august 2001 - 10:34 #3
Jeg har i forvejen et HP 200C med kun 1 mpixel, det er bare alt for lidt. Jeg er skuffet hver gang jeg ser det billede jeg har taget.
Avatar billede cny Nybegynder
02. august 2001 - 11:00 #4
Min bror har et Kodak DC3800 og han er fuldt ud tilfreds med selve kameraet (Han har dog købt et 32 MB memory kort ved siden af).
Billedernes kvalitet er fuldt ud tilfredsstillende, dog skal man en printer som kan klare udskrivning i høj opløsning.
Avatar billede beta Nybegynder
02. august 2001 - 19:52 #5
Jeg var idag ude at kigge på Kodak DC3800 kameraet, men valgte at købe et Yashica 3.3 Mpixel, det kostede 5000.- inkl. 16Mb kort + SanDisk læser. Batteriet er ikke færdigladet endnu, så jeg kan ikke bedømme det. Men umiddelbart synes jeg det er meget lille + at man er nød til at bruge LCD skærmen, dvs. der er ikke en alm. søger på det.

Om jeg skulle ha\' sparet ~2000 kr. og valgt Kodak DC3800\'ern ved jeg ikke endnu. Men jeg har 14 dages returret, så helt galt kan det ikke gå.
Avatar billede park Nybegynder
02. august 2001 - 21:37 #6
Jeg har et kodak dc3400, det eneste negative jeg kan sige om mit kodak
Avatar billede park Nybegynder
02. august 2001 - 21:44 #7
den optiske zoom ,den er ikke så god, eller er det kanon
Avatar billede beta Nybegynder
03. august 2001 - 00:30 #8
Jeg bruger sjældent zoom, men jeg er spændt på hvordan et billede med 3.3 Mpixel tager sig ud på skærmen. Det værste jeg umiddelbart vil mene, er at billederne fylder meget. Både på skærmen, og på ramkortet, 16Mb får hurtig ben at gå på.
Avatar billede tmceu Praktikant
21. august 2001 - 01:24 #9
Hvordan går det her, har du så travlt med dit nye isenkram at du ikke har tid til at lukke eller følge op på spørgsmålet ?
Avatar billede beta Nybegynder
21. august 2001 - 22:14 #10
Jeg er ved at teste om de kan bruges til noget, her dog ikke nået at prøve et Canon endnu. Men hverken Kodak, Yashica, Samsung, og andre lever op til forvetnignerne. Helt slemt er det med det Thrust 2.3 mpixed som Bilka sælger til 1999.- Jeg har ikke før set SÅ dårlige billede, hold k... hvor er det et lorte kamera.

Det sidste kamera som er blevet testet er et Oplympus 3000, det ser ud til at kunne tage billeder i en forventet stadart.