Avatar billede soereno Nybegynder
08. juli 2011 - 14:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

outlook adresser i excell

Har lavet en mail merge til e-mail. Adresselisten er et spreadsheet.

Jeg kan kun sende hvis der er éen adresse i mail adresse felt. Hvis der er flere adresser f.ex olsen.olsen@hotmail.com; anders.andersen@hotmail.com så kommer der en fejl meddelelse.

Nogen der kan give et hint?
Avatar billede supertekst Ekspert
08. juli 2011 - 15:06 #1
Hvor mange adresser er der tale om?
Avatar billede soereno Nybegynder
08. juli 2011 - 15:37 #2
Forskelligt fra celle til celle, men imellem 2-5
Avatar billede supertekst Ekspert
08. juli 2011 - 15:52 #3
Skal der sendes til alle adresser samtidigt?

PS: Svar skal kun anvendes af forslagsstillere - anvend venligst Kommentar som spm opgavestiller.
Avatar billede soereno Nybegynder
09. juli 2011 - 09:33 #4
ja - adresserne skal bruges samtidig ifm afsendelse af merged mail.
Avatar billede supertekst Ekspert
09. juli 2011 - 10:13 #5
Via VBA (programmering) kan det lade sig gøre..
Avatar billede soereno Nybegynder
11. juli 2011 - 08:48 #6
Det overstiger mit kendskab til Excel. Kan jeg få dig til at vise hvordan?
Avatar billede supertekst Ekspert
11. juli 2011 - 09:22 #7
Ja - vender tilbage..
Avatar billede supertekst Ekspert
11. juli 2011 - 12:02 #8
Rem Reference sættes til Microsoft Outlook xx Object Library under Tools / References
Public Sub afSendMails()
Const emne = "Test-emne"                                        'justeres
Const meddelelse = "Meddelelsen er som sagt en test"            'justeres

Dim antalRæk As Long
    antalRæk = ActiveCell.SpecialCells(xlLastCell).Row
    vedhftFil = "D:\test.txt"                                  'justeres

    For ræk = 1 To antalRæk
        modtager = Range("A" & ræk)                            'email(s) er i kolonne A - kan justeres
        emailSendes modtager, emne, vedhftFil, meddelelse
    Next ræk

End Sub
Public Sub emailSendes(modtager, emne, vedhft, body)
Dim mailApp, Namespace, indbakke, nyMail, nyAtt
    Set mailApp = CreateObject("Outlook.Application")

    Set nyMail = mailApp.CreateItem(olMailItem)
    Set nyMod = nyMail.Recipients
    nyMod.Add modtager
    nyMail.Subject = emne
    nyMail.body = body

    Set nyAtt = nyMail.Attachments
    nyAtt.Add vedhft
    nyMail.Display                                              'viser mailen
'    nyMail.Send                                                'send mailen - fjern '
End Sub
Avatar billede soereno Nybegynder
11. juli 2011 - 13:32 #9
super - 1000 tak
Avatar billede soereno Nybegynder
11. juli 2011 - 13:33 #10
super - 1000 tak
Avatar billede supertekst Ekspert
11. juli 2011 - 13:53 #11
Selv tak - så får du et svar, som du kan acceptere, hvis løsningen kan anvendes.