Avatar billede jueri Nybegynder
07. juli 2011 - 13:44 Der er 10 kommentarer

Hjælp til update og form, php og mysql.

Hej
Jeg forsøger at lave en form, hvor jeg echo'er kunde data ud fra databasen, det virker fint:

<td>Firma Navn:</td>
<td><input type='text' id='firmanavn' name='firmanavn' value="<?php echo  $firma_navn = $kunde_row['firma_navn']; ?>" /></td>
'
Problemet er at når jeg submitter og updater i databasen, er det som det jeg echoer ud i formen overskriver igen, så den ikke kan update...???

$firma    = $_POST['firmanavn'];
$sql_up_kunde = "UPDATE opret_kunde
        SET firma_navn='$firma'
                WHERE kunde_id ='$kunde_id'";

Er der nogen der kan se hvad der er galt?
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. juli 2011 - 13:59 #1
Det gav ikke mening.
Prøv igen ?
Avatar billede jueri Nybegynder
07. juli 2011 - 14:30 #2
Ok jeg har en form i html, hvor jeg i form feltet echo'er info ud fra db fx firmanavnet fakta.

Problemet er når jeg submitter formen, og vil indsætte med sql update, i databasen overskriver, det jeg har echoet ud i formen fx firmanavn fakta, det nye firmanavn fx fakta2, jeg har skrevet i formen/input feltet. fakta bliver altså ikke updatet til fakta2, men hedder stadig bare fakta.
07. juli 2011 - 14:46 #3
Hvor kommer værdien i $kunde_id fra?  $firma overtager værdien fra $_POST['firmanavn'], men hvis ikke $kunde_id har en værdi, så kan din update forespørgsel intet udrette.  I såfald er problemet ikke, at den echoede værdi overskriver den indførte værdi, men at din tabel beholder den oprindelige værdi uforandret.
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. juli 2011 - 14:50 #4
En ide er jo som følger:

Din html side...

Hvis vi skal opdatere, så gør vi det...
Øverst...

Udtræk data her og gør dem kalr til at vise...

HTML form, vis data fra udtræk over...
Avatar billede jueri Nybegynder
07. juli 2011 - 15:12 #5
$kunde_id kommer fra url
07. juli 2011 - 15:34 #6
Du viser

<td>Firma Navn:</td>
<td><input type='text' id='firmanavn' name='firmanavn' value="<?php echo  $firma_navn = $kunde_row['firma_navn']; ?>" /></td>

Prøv at vis resten af koden der danner html formularen.

Og så viser du:

$firma    = $_POST['firmanavn'];
$sql_up_kunde = "UPDATE opret_kunde
        SET firma_navn='$firma'
                WHERE kunde_id ='$kunde_id'";

Prøv at vis mere af koden, i det mindste der hvor du har $kunde_id = ....
09. juli 2011 - 22:02 #7
jueri, fik du mit sidste indlæg?  Hvis problemet stadig er aktuelt, så kom med noget feed-back, så vi kan hjælpe.  Hvis det i mellemtiden er lige meget, så luk venligst spørgsmålet igen.  (Procedure: Du opretter et svar, et indlæg med prik i Svar i stedet for Kommentar, og så placerer du et 'flueben' i firkanten 'Accepter dette svar' og klikker på feltet 'Accepter svar og afgiv points'.
Avatar billede jueri Nybegynder
10. juli 2011 - 11:22 #8
Hej Igen
Problemet er stadig aktuelt, men tror jeg må prøve at finde ud af det på en anden måde.
Men tusind tak for at prøve at hjælpe.
10. juli 2011 - 16:29 #9
I så fald luk venligst spørgsmålet (ellers straffer du mig for at have prøvet at hjælpe ved at lade mig blive hængende i et åbent spørgsmål.)
07. januar 2012 - 22:03 #10
Jueri, jeg prøver lige igen.  Du oprettede spørgsmålet og fik adskillige indlæg.  Så forklarede du i #8, at du ville finde ud af det på en anden måde.  Ok, men så luk spørgsmålet igen, så du ikke lader vi der prøvede at hjælpe blive hængende i et evigheds-åbent spørgsmål.  Jeg noterer mig, at dette er dit første spørgsmål på Eksperten.  Det er derfor muligt, at du ikke har fået fat på det med at lukke.  Lad mig forklare:  Når et spørgsmål ikke længere er aktuelt skal det lukkes.  Man lukker et spørgsmål ved at acceptere et svar, et indlæg markeret med gult, og man accepterer svaret ved at sætte et 'flueben' ved 'accepter dette svar' og derefter klikke på feltet 'accepter svar og afgiv points.'  For nu at lette lukningen har jeg oprettet dette som et svar du kan acceptere.  Alternativt kan du selv oprette et svar og acceptere det.