Avatar billede fc_kongen Nybegynder
05. juli 2011 - 16:56 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

kan ikke tilgå tomcat lokalt

Hej

Jeg har et problem med at jeg internt ikke kan tilgå min tomcat applikation men ekstern kan jeg sagtens tilgå den.

På serveren hvor tomcat kører der forsøger jeg i en browser at skrive localhost men får at vide siden kan ikke vises.

Har forsøgt at ændre porten, så i stedet for 80 så ændre den til 8000. Men localhost:8000 giver samme resultat.

Har forsøgt at fjerne windows firewall men uden held.
Desuden kan jeg telnet til min mit domænet men kan ikke sende noget til det.

Opsætningen jeg har lavet med tomcat er præcis den samme som jeg gjorde på en anden server hvor det virkede fint. btw så er det på en windows 2003 server jeg har forsøgt begge steder.

Kunne i komme med et godt forslag til hvorfor det virker udefra men ikke internt og meget gerne hvad jeg skal gøre for at få det til at virke internt også :)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2011 - 17:28 #1
Default port for HTTP connector i Tomcat er faktisk 8080.
Avatar billede fc_kongen Nybegynder
05. juli 2011 - 22:03 #2
men nu når jeg har været inde under server.xml og ændre den til port 80 så burde det vil også fungere. Rettere fik det til at virke på min egen windows 2003 server. port 8000 var bare for at se om det skulle være en firewall eller noget andet som blokerede på port 80. Men desværre er der noget andet som driller. Min tanke må næsten være noget på selve serveren, eftersom på min egen der kan jeg godt få det til at virke.

Har du en ide til hvad det kunne være?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2011 - 22:19 #3
Er der nogen fejl i Tomcat log filerne?
Avatar billede fc_kongen Nybegynder
06. juli 2011 - 12:19 #4
nej desværre. Det ser ud som om når man skriver localhost at den ikke rammer tomcatten.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2011 - 00:55 #5
hvordan er HTTP connector defineret i server.xml?
Avatar billede fc_kongen Nybegynder
07. juli 2011 - 17:54 #6
<Connector port="80" protocol="HTTP/1.1"
              connectionTimeout="20000"
              redirectPort="8443" />
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juli 2011 - 03:07 #7
Viser netstat at Tomcat lytter paa port 80?
Avatar billede fc_kongen Nybegynder
08. juli 2011 - 21:47 #8
Proto  Local Address  Foreign Address  State      PID
  TCP    0.0.0.0:80      0.0.0.0:0    LISTENING    5188
  TCP    0.0.0.0:8009    0.0.0.0:0    LISTENING    5188
  TCP    127.0.0.1:8005  0.0.0.0:0    LISTENING    5188

5188 er min tomcat som du nok har gættet :)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juli 2011 - 01:47 #9
Hvilken fejl faar du helt praecist?

I browser og med telnet?
Avatar billede fc_kongen Nybegynder
09. juli 2011 - 01:56 #10
med telnet kan jeg connecte men kan ikke sende et f.eks GET request. Hvad browser angår så vil den ikke vise noget når jeg står på serveren og skriver localhost eller 127.168.0.1. Den siger bare at siden ikke findes. Dog når jeg udefra skriver domænenavnet så virker det fint.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juli 2011 - 02:08 #11
Hvad mener du med at du ikke kan sende et GET request? Du kan vel altid skrive en request i telnet?

Det er ikke fordi at der er defineret en host med det eksterne navn men ikke noget for localhost?

Hvis du gav den praecise fejl var det nemmere at sige om det er en browser fejl besked eller en Tomcat fejlbesked.
Avatar billede fc_kongen Nybegynder
14. juli 2011 - 10:41 #12
Jeg fandt fejlen. Men tak for hjælpen Arne. Det viste sig at være routeren som blokerede. Den er blevet skiftet og nu virker tingene.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juli 2011 - 04:05 #13
localhost virker ikke p.g.a. en router?
Avatar billede fc_kongen Nybegynder
15. juli 2011 - 12:09 #14
kan nok have noget at gøre med at i tomcat under mappen root der redirecter jeg til mit domæne. Så når man skriver localhost så laver den et kald til mit domæne som så bliver blokeret af routeren.