Avatar billede demoknud Nybegynder
03. juli 2011 - 14:26 Der er 20 kommentarer

Problemer med at fjerne Daemon Tools helt

Hej Alle

Jeg har en computer der bruger meget lang tid på at starte de forskellige programmer der normalt startes i Windows. Den første del af dem starter hurtigt op, men derefter er der en forholdsvis lang pause inden de sidste starter op. Jeg kan fx først komme på nettet når de sidste programmer er startet op.

Jeg mistænker Daemon Tools Lite for at være skyld i problemet, da dette program stadig starter op og bruger tid på at loade virtuelle drev, selvom jeg har slettet det.

Jeg har Windows XP, så ved hjælp af Startup Control Panel har jeg forsøgt at fjerne dette program fra opstarten, dog uden held.

Jeg har prøvet at søge rundt herinde, og følge vejledning i tråde som:

http://www.eksperten.dk/spm/661929 der tilsyneladende omhandler samme problem

og

http://www.eksperten.dk/spm/606724#rid5457381 som giver en løsning på dette problem.

Ved at følge råd i trådene, har jeg dog stadig ikke kunnet løse mit problem.

Filen fra Daemon Tools Lite der starter op hedder
"NvCplDaemon" og ligger i RUNDLL32.EXE C:\\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup

Kan dog ikke finde den i mappen hvis jeg leder.

Hvis nogen kan bruge det, kan jeg godt kopiere en HiJackThis log herind.
Avatar billede Blueeyez Mester
03. juli 2011 - 14:31 #1
gå ind i msconfig, fanen start og fravælg deamon tools der til en start

Derefter kan du hente programmet revouninstaller og se om du kan finde deamon tools lite den vej, hvis du ikke kan så hent installationsfilen til deamon tools lite og installer det igen og derefter fjern det med revouninstaller (:
Avatar billede Blueeyez Mester
03. juli 2011 - 14:32 #2
for at komme ind i msconfig, skal du ned i start og vælge kør og skrive msconfig..
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juli 2011 - 14:44 #3
Det er en del af Nvidia og har ikke noget med DAmon tools at gøre:
http://www.processlibrary.com/directory/files/nvcpldaemon/23308/
Avatar billede Blueeyez Mester
03. juli 2011 - 14:47 #4
Hov, ja det er Nvidia Controlpanel ^_^ Undrede mig nu os en del..
Avatar billede demoknud Nybegynder
03. juli 2011 - 14:50 #5
Når jeg kigger i msconfig, kan jeg ikke finde en der hedder Daemon Tools, men derimod noget der hedder NvCpl (som er dukket op i forbindelse med Daemon). Ved ikke om dette filnavn kan dække over andre programmer?

Jeg er lige ved at færdiggøre en virusscanning, når dette er gjort, genstarter jeg computeren og ser om jeg stadig ikke kan finde Daemon under msconfig.

Kan ikke finde Daemon med Revo Uninstaller, og prøvede tidligere at installere Daemon Tools igen, hvorefter jeg fik en fejlmeddelelse i starten af installationen, prøver om dette er det samme efter genstart
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juli 2011 - 14:53 #6
NvCpl er også en del af Nvidia og kan uden problemer deaktiveres i msconfig. Dennne tjeneste starter typisk når man opdaterer sine nvidia hardware (opdaterer drivere)
Avatar billede demoknud Nybegynder
03. juli 2011 - 14:56 #7
Jeg prøvede tidligere at slå det der NvCpl fra, hvilket resulterede i at Daemon Tools Lite ved næste opstart skrev "opdaterer virtuelle drev". Så det virker altså umiddelbart som om den har forbindelse til programmet.
Avatar billede Blueeyez Mester
03. juli 2011 - 14:58 #8
#7 gå ned i start, vælg kør og skriv msconfig, klik på start (fanen) og fravælg Nvidia controlpanel eller gør det i nvidias controlpanel ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juli 2011 - 15:16 #10
CCleaner er nemmere at aktivere/deaktivere elementer i. Det kræver nemlig ikke genstart (som windows kræver) hver gang man retter i det. Endvidere kan det rydde op i pc, både i regisrering og andre steder på disken.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juli 2011 - 15:21 #11
Vedr Damon Tools light:http://www.finaluninstaller.com/blog/ut/how-to-uninstall-daemon-tools-lite.html#txt1
Kender ikke Finaluninstaller selv.
Avatar billede demoknud Nybegynder
03. juli 2011 - 15:25 #12
Jeg har nu fået geninstalleret Daemon Tools Lite, og har afinstalleret det ved hjælp af Revo Uninstaller, men nu er jeg kommet lidt i tvivl.

Den har fundet 2 mapper (medtilhørende undermapper) med registreringsnøgler som Daemon Tools har efterladt, men ved ikke hvor "højt oppe" jeg kan slette dem. Disse er

HKEY_CURRENT_USER --> SOFTWARE -> DT SOFT --> DAEMON TOOLS PRO

HKEY_LOCAL_MACHINE -> SOFTWARE -> DT SOFT -> DAEMON TOOLS PRO

Kan jeg bare markere de aller øverste mapper(HKEY_CURRENT_USER og HKEY_CURRENT_MACHINE), eller vil det slette en masse andre nøgler??

Hvis det viser sig at Daemon Tools ikke er problemet, vil jeg nok prøver at kigge på det der CCleaner, hvis det kan hjælpe med at fjerne det program der gør windows opstarten langsom.
Avatar billede Blueeyez Mester
03. juli 2011 - 15:48 #13
De eneste reg keys du mister er fra deamon tools (: så fjern begge ;)
Avatar billede demoknud Nybegynder
03. juli 2011 - 16:01 #14
Nu har jeg med succes fået fjernet Daemon Tools, og dens tilhørende drev - Det var åbenbart bare Revo Uninstaller der skulle til :)

Det har dog ikke løst problemet med at computeren "går i hak" i forbindelse med opstart af de forskellige programmer når Windows startes.

Har du/i nogle ideer til hvad det ellers kan skyldes? Skal jeg bare systematisk gå i gang med at fjerne de programmer jeg mistænker, eller kan man lave en slags test for at finde synderen?

Kan CCleaner bruges i dette tilfælde?

Indtil videre, mange tak for hjælpen begge to. Hvis jeg ikke ender med at finde en løsning, skal i nok få pointene alligevel
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juli 2011 - 16:08 #15
Jeg har lige hentet Finaluninstaller til min pc. Det fandt da en masse programmer (incl Damon toos Lite) som jeg har haft på pc for et par år siden som skulle være afinstalleret. Programmet er desværre ikke gratis, men kan fjerne 3 programmer i freewareudgaven. Min pc er en Xp. Programmet har også registry cleaner og Junk cleaner som CCleaner også har.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juli 2011 - 16:11 #16
Der skal man gå ind under Advance.
De programmer det fandt frem til er programmer jeg ved har været på pc, så umiddelbaert er det et program man kan stole på.
Jeg skal dog sige at jeg tog en backup af regisrerings databasen før jeg gik igang med programmet.
Avatar billede demoknud Nybegynder
03. juli 2011 - 16:16 #17
Okay, kan godt være jeg bare skal forsøge at rydde lidt op med CCleaner og Finaluninstaller for at se om det hjælper..

Kan du på en nem måde forklare hvordan man tager backup af registreringsdatabasen?
Avatar billede Blueeyez Mester
03. juli 2011 - 16:25 #18
Den del kan ccleaner gøre når du vælger rens så vil den spørge :)
Avatar billede demoknud Nybegynder
03. juli 2011 - 16:55 #19
Okay..

Jeg troede faktisk det var Daemon Tools der var skyld i den langsomme opstart, men det må åbenbart være et andet program.

Jeg vil forsøge at rydde så meget op på computeren, og så vil jeg forsøge at fjerne nogle af de programmer jeg mistænker for at "sløve" opstarten, og se om det hjælper..

Jeg siger i hvert fald mange tak for hjælpe. Hvis i vil have point, kan i oprette et svar, og så vil jeg lukke tråden.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juli 2011 - 18:03 #20
Til deling med blueeyez