Avatar billede Andersnorlev Nybegynder
29. juni 2011 - 19:41 Der er 2 kommentarer

Defekt Harddisk

Hej!
Jeg har en harddisk som er blevet tråt på, nogle der kender en måde at få liv i den på ?
Når man sætter den til så prøver den at spinde op, men kan ikke komme igang.
Avatar billede chalde Seniormester
29. juni 2011 - 19:52 #1
Den kan du med al sandsynlighed godt afskrive.
Harddiske indeholder ekstrem fin mekanik, og der skal ikke meget til at forsage uoprettelig skade på den.

Der findes virksomheder som kan reetablere data såfremt der lå vigtige ting på den, men forvent at skulle af med mellem 5000 og 20.000 kr for det.
Avatar billede benjamice Nybegynder
30. juni 2011 - 00:55 #2
er der tale om fysisk skade på disken, eller er det bare interfacet der er blevet beskadiget? i så fald kan du godt sætte en ny på... med meget fingersnildhed!