Avatar billede onlinepc Nybegynder
01. august 2001 - 16:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Agent vil ikke køre

Jeg har oprettet en Shared Agent i en database.
Når den skal køre, får jeg denne fejl fra loggen:

Started running agent \'Ny bestilling | nybestil\' on 01-08-2001 16:53:04
Running on selected documents: 1 total
Found 1 document(s) that match search criteria
ERROR: Special database object cannot be located
Sent mail for 0 document(s)
Done running agent \'Ny bestilling | nybestil\' on 01-08-2001 16:53:04

Agenten skal sende en mail med link til dokumentet, der er nyt
Avatar billede roenving Novice
01. august 2001 - 18:56 #1
Umiddelbart gætter jeg på, at du har brugt Simple Action: Send mail.

Jeg kan prøve listen med de nemme spørgsmål (for jeg har tidligere stødt ind i og lokaliseret fejl-meddelelsen, men kan ikke huske, hvad det var for et objekt):

Er du sikker på, at der kører en mail-task, der hvor agenten kører ?-)

Findes alle mulige (husk de umulige (?)) ting, som refereres via agenten ?-)

Hvis det ikke giver noget, så prøv at se, om du kan få lov til at se noget med @function-debuggeren (ikke dokumenteret fra Lotus): Files->Tools->[Ctrl]+[Shift]+Debug Lotusscript

hth
jes
Avatar billede onlinepc Nybegynder
02. august 2001 - 08:49 #2
>> roenving Du har ret i, at jeg har brugt Simple Actions. Det er måske ikke en god ide?
Avatar billede roenving Novice
02. august 2001 - 09:12 #3
Joeh ...

hvis en simple action kan gøre præcis hvad du vil have, så burde den være den anelse hurtigere !-)

Det helt store problem med den slags er, at det er stort set umuligt at debugge -- det er system-tasks, som fuldstændigt kører inden i notes/domino-tasken.

Men en hel anden indgangsvinkel:

Navnet: \'Ny bestilling | nybestil\' tyder på, at du har gang i et eller andet e-handelssystem, kunne du ikke med fordel flytte din handling over i en WebQuerySave-agent ?~]

hth
jes
Avatar billede onlinepc Nybegynder
02. august 2001 - 09:21 #4
>>roenving Så avanceret er det nu ikke.
Jeg har en notesdatabase, som en bestemt kunde har adgang til via Internet. Her kan der oprettes bestilling på noget kursusmateriale, der skal printes og indbindes. Det eneste, der skal ske er, at jeg modtager en mail med link til dokumentet, når der ankommer en ny bestilling.

JEG ER HELT LOST!!!!!
Avatar billede roenving Novice
02. august 2001 - 09:42 #5
Så lav en (ret) simpel WebQuerySave-agent:

sub Initialize
  Dim s as New NotesSession
  Dim db as NotesDatabase
  Dim doc as NotesDocument
  Dim mail as NotesDocument
  Dim rtitem as NotesRichTextItem

  Set db = s.CurrentDatabase
  Set doc = s.DocumentContext

  If doc is nothing then Exit sub

  Set mail = db.CreateDocument

  With mail
      .Form = \"Memo\"
      .SendTo = \"Din@MailAdresse\"
      .Subject = \"Ny bestilling fra XXX\"
      .SaveOptions = \"0\"

      Set rtitem = new NotesRichTextItem(mail, \"Body\")
      call rtitem.AppendText(\"Link til bestillingen --> \")
      call rtitem.AppendDocLink(doc, \"Bestilling fra XXX\")
      call rtitem.AddNewline(2)
      \'Her kunne man måske også tilføje bare det allermindste af oplysning fra dokumentet
      \'Således:
      \'call rtitem.AppendText(\"Varenummer: \" & doc.Varenummer(0))
      \'call rtitem.AddNewline(1) <-- PS. ingen linieskift uden denneher
      call rtitem.AppendText(Format$(Now, \"Oprettet dd-mm-yyyy hh:nn\"))
      call .Send(false)
  end with

End Sub

<<<Ingen garantier, jeg har bare lige siddet og skrevet det på skærmen, men debuggeren kan give dig ideer, hvis du får fejl !~]

hth
jes
Avatar billede onlinepc Nybegynder
02. august 2001 - 09:50 #6
>>roenving Jeg tror du er inde på noget, men den eneste WebQuerySave jeg kan finde er på formularen, og den kræver Formula-script.
Avatar billede roenving Novice
02. august 2001 - 09:56 #7
Du skal oprette en agent med den ovenstående kode -- Kald den f.eks. SendMail

Så skal du i WebQuerySave på formen skrive (som der også næsten står i forvejen:

@Command([ToolsRunMacro]; \"SendMail\")

for det er det eneste som kan ske i en Web-action på formen!=}
Avatar billede roenving Novice
07. september 2001 - 04:58 #8
Øeh ...

Er du gået død ;-)
Avatar billede onlinepc Nybegynder
07. september 2001 - 08:28 #9
>>roenving Jeg har godtnok ligget et stykke tid, men jeg kan stadig sprælle lidt.

Uanset hvad jeg gør, får jeg følgende:
\"Special database object cannot be located\"

Hva\' f... betyder det?
Avatar billede djarnisdrengse Nybegynder
10. september 2001 - 07:33 #10
Har du et default view?
Avatar billede onlinepc Nybegynder
10. september 2001 - 09:18 #11
>>djarnisdrengse
Lige hvad der manglede. Deværre har du kun kommenteret, så jeg kan ikke give dig point
Avatar billede onlinepc Nybegynder
08. november 2001 - 14:33 #12
svar fra mig selv