Avatar billede hohum2 Nybegynder
27. juni 2011 - 23:35 Der er 6 kommentarer

NAS Synology 207+ Spritnye harddiske får diverse fejl

Jeg har haft min æske i nogle år og den har aldrig rigtig sådan... hm virket godt, uden problemer agtig. Senest den erklæret at een disk var deterioated eller havde fejl osv. osv.

Så jeg besluttede mig for at smide 2 ny wd 1tb i den. Bootede op og den var smukt. Lagde lidt filer over på den og lukkede den ned og var klar til at flytte den på plads. Dagen efter ved opstart får jeg så bimlende alarmer om at den ene disk er i stykker. Når jeg så prøver at re-formatere den, så får jeg så alarm på at den anden disk pludselig er i stykker osv.

Alle mulige skodfejl meddelelser, der får mig til at tro at det er et helt andet sted fejlen er. Den har fået seneste firmware. Jeg tænker for varm? knækket "bundkort" men jeg er ved at blive sinddsyg af irritation og desperation.

pls help

vh
niels
Avatar billede chalde Seniormester
28. juni 2011 - 06:43 #1
Hvilken WD har du smidt i?
En række af WDs har nemlig nogle preconditions der skal være på plads før de kan bruges med Synology:
http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=407%E3%80%88=dan
Avatar billede m_soender Nybegynder
28. juni 2011 - 22:11 #2
Jeg har selv haft det problem med min Synology 207+ og det viste sig at det var de sata kabler som fulgte med der var af for dårlig kvalitet. Jeg havde også det problem med at den ene af mine diske blev degraded hele tiden.

Mit forslag er at du lige prøver med et par friske sata kabler og så ser om ikke det kan klare det.
Avatar billede hohum2 Nybegynder
30. juni 2011 - 18:07 #3
Jeg prøver begge forslag - i omvendt rækkefølge - senere i aften og ser hvad der sker. I'll be back.
Avatar billede hohum2 Nybegynder
04. august 2011 - 23:59 #4
Det var hverken det ene eller det andet forslag. Men det kunne det have været. Begge muligheder blev tjekket og streget fra listen. Problemerne kom fra at jeg aldrig havde tålmodigheden til at lade harddiske tjekke igennem af systemet og logge dårlige sektorer.

Når der så kom data på de dårlige sektorer på et eller andet tidspunkt, så blev systemet ustabilt.

I får 100 hver. Opretter I?

Tak for jeres tid.

vh
niels
Avatar billede chalde Seniormester
05. august 2011 - 07:34 #5
Hvis diskene er helt nye og har dårlige sektorer (hvis den decideret melder at der er defekte sektorer), så ville jeg personligt smide dem til RMA og ikke bruge dem.

Ingen point til mig :)
Avatar billede m_soender Nybegynder
05. august 2011 - 12:38 #6
Jeg samler ikke point, så dem må du gerne beholde.