Avatar billede Hallengreen5 Nybegynder
27. juni 2011 - 22:15 Der er 11 kommentarer

Timemachine på ekstern

Hej.

Jeg har nu sat min Mac til at bruge gendannelses funktionen time machine og det fungere også fint, nå jeg sætter min ekstern til macen. Men da jeg også har andre ting på min ekstern vil jeg også gerne kunne benytte den til andre ting også. Men når jeg sætter den til hvilken som helst anden computer, kan computeren ikke finde min ekstern??
Den registere den er der, for jeg kan lave en sikker fjernelse. Men den popper ikke op, eller er inde i denne computer.

Er der ingen mulighed for at man kan benytte en ekstern til både Time machine og som lagerenhed??
På forhånd tak.
Henrik
Avatar billede kjeldsted Novice
27. juni 2011 - 23:20 #1
Ja. Det kan du sagtens. Har jeg selv gjort i nogle år indtil der var for lidt plads. Er de andre computere og Macs eller er det PC'er?
Avatar billede Hallengreen5 Nybegynder
28. juni 2011 - 22:19 #2
Det lyder da positivt.
Den anden computer jeg ville have koblet til er en alm. PC.  Men det ville være dejligt hvis man kunne benytte begge typer til?? Pt. kan jeg ikke se den på nogen anden computer, ligemeget type.
Avatar billede kjeldsted Novice
28. juni 2011 - 22:46 #3
Så du har også prøvet på andre Mac's?
Avatar billede Hallengreen5 Nybegynder
29. juni 2011 - 07:03 #4
Ikke endnu. Så problemet er lige nu at jeg ikke kan se min ekstern på en alm pc, når jeg har brugt den til time machine.
Kan det lade sig gøre?
Avatar billede kjeldsted Novice
29. juni 2011 - 09:44 #5
Det kommer an på formateringen af disken. Hvis du ånbner diskværktøj og vælger navnet på disken kan du se neders til venstre hvilken format disken er i. Det lyder til at være en Mac OS - udvidet.
I så fald kan den kun åbnes på PC'er hvis det installeres MacDrive på den pågældende PC.
Avatar billede Hallengreen5 Nybegynder
29. juni 2011 - 17:40 #6
Jep. Du har helt ret.. Det er en Mac OS - udvidet (forskel på store/små, Journaled)
Så jeg skal installere MacDrive på PCen. Men kan jeg lave typen om hvis jeg formatere min ekstern.
Fungere det ligesom en USB??
Avatar billede kjeldsted Novice
29. juni 2011 - 17:52 #7
Ja. Hvis du formatere din eksterne som MS-DOS(FAT). Så burde den sjovt nok også kunne fungere på din PC.
Og Timemachine skulle også stadig kunne bruge den. Dog vil du jo miste alle dine backup's hvis du formatere...
Avatar billede Hallengreen5 Nybegynder
17. juli 2011 - 13:50 #8
Mange tak, jeg har lige prøvet og se om jeg kunne få det til at fungere. Men når jeg så har formateret den og så prøver at sætte Time Machine igang igen, vil den have man sletter den og så skifter formatet igen ? Kan jeg gøre noget så den ikke sletter den og derved bevarer formattet.??
Avatar billede kjeldsted Novice
17. juli 2011 - 20:51 #9
Hmmm. Så er det måske fordi TM skal have en disk i formatet Mac-OS Udvidet...!?!
Avatar billede kjeldsted Novice
17. juli 2011 - 20:52 #10
Jeps: http://support.apple.com/kb/HT1427?viewlocale=da_DK&locale=da_DK

Vælger du en NTFS- eller FAT-formateret disk, spørger Time Machine, om du vil reformatere disken. Vælg en anden disk eller reformater disken i Mac OS udvidet (Journaled) formatet. Da reformatering sletter alle arkiver på disken, skal du kun gøre dette, hvis du ikke længere har brug for arkiverne eller har kopier af dem på en anden disk.

Desværre...
Avatar billede worstman Nybegynder
20. april 2012 - 15:15 #11
Du kan partionere harddisken, en del til timemachine og den anden formateret i fat til pc.