Avatar billede MadsDue Nybegynder
25. juni 2011 - 23:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

en lille nem en

Kan man gøre et <br /> mindre

Jeg har brugt den i noget php. men synes mellemrummet er blevet for stort. Så det fylder for meget, kan man gøre det mindre?
Avatar billede mediman Nybegynder
26. juni 2011 - 07:55 #1
Det kan du gøre ved at sætte en <div> om din <br /> og justere line-height i css.

<style type="text/css">
#small { line-height: 5px;}
#medium { line-height: 25px;}
#large { line-height: 55px;}
</style>

<div id="small"><br /></div>

<div id="medium"><br /></div>

<div id="large"><br /></div>
Avatar billede MadsDue Nybegynder
26. juni 2011 - 11:22 #2
okay tak. bare angiv svar :)

lige hvad jeg vil have
Avatar billede MadsDue Nybegynder
26. juni 2011 - 11:37 #3
eller..

Den laver følgende fejl

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING, expecting ',' or ';' in C:\xampp\htdocs\Sider\Opret_brugere\opret_bruger4.php on line 124

Når jeg gør følgende:

                                echo "Navn: <h1>" . $navn . " ";
                                echo $efternavn . "</h1><br/>";
                                echo "Køn: <h1>" . $kon . "</h1><br/>";
                                echo "personnummer: <h1>" . $personnummer . "</h1><div id="small"><br /></div>";
                                echo "Adresse: <h1>" . $adresse . " ";
                                echo $nr . "</h1><br/>";
                                echo "Postnummer: <h1>" . $postnummer . " ";
Avatar billede MadsDue Nybegynder
26. juni 2011 - 11:59 #4
Har fundet ud af at den skal se således ud:

                                echo "Navn: <h1>" . $navn . " ";
                                echo $efternavn . "</h1><br/>";
                                echo "<div class='small'>Køn: </div><h1>" . $kon . "</h1><br/>";
                                echo "Personnummer: <h1>" . $personnummer . "</h1><br/>";
                                echo "Adresse: <h1>" . $adresse . " ";
                                echo $nr . "</h1><br/>";
                                echo "Postnummer: <h1>" . $postnummer . " ";

.css

.small{
top:-10px;
}
Avatar billede MadsDue Nybegynder
28. juni 2011 - 16:09 #5
..
Avatar billede mediman Nybegynder
28. juni 2011 - 17:14 #6
?