Avatar billede perneis Nybegynder
20. juni 2011 - 22:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvad mangler der....?

Jeg har en upload side, og den virker fint, gemmer på serveren som den skal.... men jeg ville gerne kunne bestemme lidt om hvad der skal kunnes uploades og hvor meget.

Max. 100 mb og kun .zip filer.

Her under kan ses hvordan selve siden er skrevet:

@{
    Layout = "~/_SiteLayout.cshtml";
    Page.Title = "";
}

@{
    var fileName = "";
    if (IsPost) {
        var fileSavePath = "";
        var uploadedFile = Request.Files[0];
        fileName = Path.GetFileName(uploadedFile.FileName);
        fileSavePath = Server.MapPath("~/App_Data/UploadedFiles/" +
          fileName);
        uploadedFile.SaveAs(fileSavePath);
    }
<!DOCTYPE html>
<html>
    <head>
    <title>MS Flight Sim - FileUpload</title>
    </head>
    <body>
    <h1>MS Flight Sim - FileUpload</h1><br/>
        <p>Welcome to flightsim.eu upload procedure. You must just first read through our rules and then accept our <p/>
          <p> demands. Only uploades.zip files of max 100 mb. The files may only inside hole material regarding virtual <p/>
          <p>  flight. When uploading files please attach a readme file. With clear installation instruction. All files <p/>
          <p>  must comply with copyright law. msflightsim.eu disclaim any responsibility if the files on our website are <p/>
          <p>  camouflaged to break these rules. also files in violation of rules concerning objectionable material as <p/>
          <p>  pornography, harassment of political or religious groups should not be uploaded. msflightsim.eu. have the <p/>
          <p>  right to delete anything that we consider necessary.</p>

    @FileUpload.GetHtml(
        initialNumberOfFiles:1,
        allowMoreFilesToBeAdded:false,
        includeFormTag:true,
        uploadText:"Upload")
    @if (IsPost) {
        <span>File uploaded!</span><br/>
    }

    </body>
</html>

her under kan så web.config filen så ses:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<configuration>
    <system.data>
        <DbProviderFactories>
            <remove invariant="System.Data.SqlServerCe.4.0" />
            <add invariant="System.Data.SqlServerCe.4.0" name="Microsoft® SQL Server® Compact 4.0" description=".NET Framework Data Provider for Microsoft SQL Server Compact" type="System.Data.SqlServerCe.SqlCeProviderFactory, System.Data.SqlServerCe, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=89845dcd8080cc91" />
        </DbProviderFactories>
    </system.data>
    <system.net>
    <mailSettings>
      <smtp>
        <network host="mail.msflightsim.eu" port="587" userName="msflightsim.eu" password="xxxxxxx" />
      </smtp>
    </mailSettings>
  </system.net>
<system.web>
      <httpRuntime maxRequestLength="10240" executionTimeout="36000" />
    </system.web>
    <system.webServer>

<modules runAllManagedModulesForAllRequests="true">

</system.webServer>
</configuration>

jeg ved at der er noget galt men hvad ken jeg ikke rigtigt finde ud af, jeg har prøvet at skrive til support og fik dette svar:

Du kan ændre disse parametre ved hjælp af en php.ini (eller php4.ini hvis du bruger PHP4) fil. Du skal blot oprette en fil med dette navn i det samme bibliotek af dit script (eller opdatere den eksisterende fil), med indholdet: -

upload_max_filesize = 20M;
post_max_size = 20M;

I dette eksempel øger du max upload til 20 MB. Håber det kan hjælpe dig.

kan ikke helt forstå svaret for hvor kommer php-ini ind i billedet, jeg har slet ikke sådan en fil, og jeg kan ikke finde nogen steder på upload siden som skulle henvise til en php.ini....??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. juni 2011 - 23:07 #1
Din maxRequestLength="10240" i web.config sige ca. 10 MB - du kan prøve at ændre den. Men det er ikke sikkert du kan gøre så stor du vil, for der er sikkert en eller anden øvre grænse på webhotellet.
Avatar billede perneis Nybegynder
20. juni 2011 - 23:19 #2
hvis jeg ændre på min maxRequestLength skal jeg så ikke også ændre min executionTimeout....?

hvis nu jeg sætter maxRequestLength="102400"

hvad skal executionTimeout så være på ..?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. juni 2011 - 23:21 #3
Det skal du sikkert, men det er nok bedst at finde ud af det ved at prøve. Den timeout kan også have en øvre grænse på webhotellet.
Avatar billede perneis Nybegynder
29. juni 2011 - 23:03 #4
jeg er ked af at jeg ikke rigtigt har kunne bruge hjælpen jeg har fået, så jeg besluttet mig til sidst at kontakte en programmør som så hjælper mig på plads..... men takker mange gange....