Avatar billede EveryMA Mester
17. juni 2011 - 00:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Procent: Rund af

Hej.
Jeg sidder og bøvler med et afstemningsscript som ikke vil som jeg vil.

Jeg har lavet det simpelt, da det kun er mig der opretter spørgsmål.
Ud for hvert svar (når der ER stemt) er følgende:

<%
sql = "select count(*) as antal from stemmer where svarmulighed = 1"
set svar1 = conn.execute(sql)

iAntal = svar1("antal")
iProcent = CLng(iAntal)*100
iStemmer=CLng(iProcent)/CLng(AlleStemmer)
bStemmer = Round(iStemmer,2)

Response.Write af("svar1")
Response.Write "<br>"
Response.Write bStemmer & "%"
%>

Følgende står ud for Svarmulighed 1 ud af 5.
Før dette kode har jeg naturligs "talt" Alle stemmerne sammen som er "AlleStemmer"
Problemet er, at jeg har lavet en tabel som viser barometeret. width="<%=bStemmer%>%" - men hvis jeg sætter 1 stemme på 3 forskellige, så bliver de 3 til 33,33333333333%, hvilket tabellen ikke kan li, og derfor bliver den ikke 33% lang.

Jeg har rundet af med 2 decimaler, men lige nu har jeg en der hedder 12,5% og det kan tabellen heller ikke li - Hva gør jeg? :D
Avatar billede EveryMA Mester
17. juni 2011 - 00:27 #1
I øvrigt får jeg fejlen "Type Mismatch" hvis nogen tænker hvorfor min udregning ser sådan ud.

Procent = iAntal*100/AlleStemmer virker IKKE. :)
Avatar billede EveryMA Mester
17. juni 2011 - 09:10 #2
Ikke nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
17. juni 2011 - 12:02 #3
hej,

Du kan sikre et heltal således:

<%
tal="3,33"

tal=cInt(tal)

response.write(tal)
%>
Avatar billede EveryMA Mester
17. juni 2011 - 12:43 #4
tal = 3,33%

Jamen det er en afstemning. Det kan jo være tallet bliver 67,5, 12,5 % eller noget andet, så jeg kan jo ikke sidde og rundet hvert et tal af.

Iøvrigt er det eneste du bruger cInt, hvilket jeg har forsøgt og det giver også procenttal med et komma, hvilket ødelægger det for min tabel...
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
17. juni 2011 - 12:53 #5
du skal selvfølgelig erstatte 'tal' med din variabel;

width="<%=cInt(bStemmer)%>%"

Jeg mener at cInt (Cast Int) retunerer et heltal uden kommaer, så det forstår jeg ikke....
Avatar billede EveryMA Mester
17. juni 2011 - 13:41 #6
ahh
det da mig der tåger rundt nu :)
Mente ellers jeg havde forsøgt at bruge den funktion.
Men det fungerer jo nu.
Smid bare et svar :)
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
17. juni 2011 - 15:07 #7
svar :-)