Avatar billede izemate Nybegynder
15. juni 2011 - 18:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Import/Export af database

Hej Eksperter.

Jeg har en hjemmeside der skal flyttes fra en webserver til en anden.

Begge webhoteller benytter MyPhpAdmin.

Jeg kan ikke få lov at importere databasen fordi der er en "forud defineret" database og den hedder noget andet en fra det andet webhotel! Hvordan gør man så man bare "flyder" indholdet i den eksisterende database? altså så man ser bort fra database navnet men kun flytter indholdet... Den kan jeg ikke helt gennemskue.

Den brokker sig fordi man kun har rettigheder til at oprette én database nemlig, ellers var det ikke noget problem.

På forhånd tak
Avatar billede majbom Novice
15. juni 2011 - 18:32 #1
det kommer an på hvor meget du har exporteret - kan du ikke smide de første 10 linjer herind (og fjerne evt. ting vi ikke må se)?
Avatar billede izemate Nybegynder
15. juni 2011 - 18:48 #2
Her er den "gamle" database.

Jeg har prøvet at ændre database navnet exclusive_tattoo osv. til det nye "exclusi_tattoo" men den prøver stadig at oprette den fra "ny".

Any ideas?

-- phpMyAdmin SQL Dump
-- version 2.9.2-Debian-1.one.com1
-- http://www.phpmyadmin.net
--
-- Host: MySQL Server
-- Generation Time: Jun 15, 2011 at 09:05 AM
-- Server version: 5.0.51
-- PHP Version: 5.2.0-8+etch16
--
-- Database: `exclusive_tatto`
--
CREATE DATABASE `exclusive_tatto` DEFAULT CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_general_ci;
USE `exclusive_tatto`;

-- --------------------------------------------------------

--
-- Table structure for table `jos_TeraWurflCache`
--

CREATE TABLE `jos_TeraWurflCache` (
  `user_agent` varchar(255) character set utf8 collate utf8_bin NOT NULL default '',
  `cache_data` mediumtext NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`user_agent`)
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=utf8;

--
-- Dumping data for table `jos_TeraWurflCache`
--
Avatar billede majbom Novice
15. juni 2011 - 18:52 #3
slet

CREATE DATABASE `exclusive_tatto` DEFAULT CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_general_ci;

og hvis databasen hedder noget andet end 'exclusive_tatto', så ret det i linjen

USE `exclusive_tatto`;
Avatar billede izemate Nybegynder
15. juni 2011 - 19:35 #4
Jamen Spazz

Du er jo dagens helt :-) det virker bare perfekt!

Smider du lige et svar så du kan få point!
Avatar billede majbom Novice
15. juni 2011 - 20:01 #5
kommer her :)
Avatar billede majbom Novice
16. juni 2011 - 08:37 #6
tfp :)