Avatar billede MadsDue Nybegynder
13. juni 2011 - 18:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

opret brugere

Hej

Jeg har lavet følgende

Head
err_fld = document.getElementById('err_'+"brugernavn");
err_fld.firstChild.nodeValue = "";
frm1.brugernavn.style.backgroundColor = defaultcolor;
if (frm1.brugernavn.value == '' || frm1.brugernavn.value == null || frm1.brugernavn.value== ''){
err_fld.firstChild.nodeValue = "Brugernavn er ikke udfyldt.";
frm1.brugernavn.style.backgroundColor = errorcolor;
error = 1;
}

err_fld = document.getElementById('err_'+"kode1");
err_fld.firstChild.nodeValue = "";
frm1.kode1.style.backgroundColor = defaultcolor;
if (frm1.kode1.value == '' || frm1.kode1.value == null || frm1.kode1.value!=frm1.kode12.value || frm1.kode1.value== ''){
err_fld.firstChild.nodeValue = "Dine koder er ikke rigtige";
frm1.kode1.style.backgroundColor = errorcolor;
error = 1;
}
return (error)? false : true;
Head

body
<div class="brugernavn">Brugernavn</div><br/>
<div id="err_brugernavn" class="err">&nbsp;</div>
<input type="text" size="20" class="brugernavn" name="brugernavn" value="" onfocus="if (this.value=='') this.value = ''" onblur="if (this.value=='') this.value = ''"/>

<div class="kode" title="HUSK at lave en personlig adgangskode">Adgangskode</div><br/>
<div id="err_kode1" class="err">&nbsp;</div><div id="err_kode12" class="err">&nbsp;</div>
<input type="password" title="HUSK at lave en personlig adgangskode" size="20" class="kode1" name="kode1" value="password" onfocus="if (this.value=='password') this.value = ''" onblur="if (this.value=='') this.value = 'password'"/>
<br/> <br/>
<input type="password" title="Gentag din adgangskode"size="20" class="kode12" name="kode12" value="password" onfocus="if (this.value=='password') this.value = ''" onblur="if (this.value=='') this.value = 'password'"/>

body

Jeg kunne godt tænke mig, at der var nogle krav til hvad man måtte oprette som brugernavn og adgangskode.

Fx. i brugernavn skal man bruge min. 6 karakter og i password skal man bruge mindst 8 karakter..

men hvordan gør jeg det smartest?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
13. juni 2011 - 19:41 #1
er der ikke andre betingelser ??
må brugernavne indeholde mellemrun eller special karakterer ?? er der forskel på store/små bogstaver
skal password, feks indeholde store/små bogstaver/special karakter ??

en meget grov test, tester kun på længden
var lng = frm1.kode1.value.length;
if (lng<8) {
    error = 1;
}

var lng = frm1.brugernavn.value.length;
if (lng<6) {
    error = 1;
}
Avatar billede MadsDue Nybegynder
13. juni 2011 - 20:11 #2
okay tak..

Der må ikke være mellemrum eller tegne udover _ - .

ellers kun tal og bogstaver
Avatar billede MadsDue Nybegynder
14. juni 2011 - 20:27 #3
okay tak..

Der må ikke være mellemrum eller tegne udover _ - .

ellers kun tal og bogstaver
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
14. juni 2011 - 21:44 #4
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8"/>
    <title></title>
    <style type="text/css">
    </style>
    <script type="text/javascript">

function ValidateString(elm, antal) {
    var lng = elm.value.length;
    var str = elm.value.split("");
    if (lng<antal) return false;
    else {
        for(var i=0;i<lng;i++){
            if (! IsValidChar(str[i]) ) return false;
        }
    return true;
}

// Der må ikke være mellemrum eller tegne udover _ - .
function IsValidChar(val) {
    var regstr ="[a-z0-9_.-]";
    var pattern = new RegExp(regstr,"gi");
    if (!pattern.test(val)) {
        return false;
    }
    return true;
}

function ValidateForm(){
    var defaultcolor = "white";
    var errorcolor = "yellow";
    var error = 0;

    err_fldbrugernavn = document.getElementById('err_'+"brugernavn");
    err_fldbrugernavn.firstChild.nodeValue = "";
    document.frm.brugernavn.style.backgroundColor = defaultcolor;

    err_fldkode = document.getElementById('err_'+"kode1");
    err_fldkode.firstChild.nodeValue = "";
    document.frm.kode1.style.backgroundColor = defaultcolor;

    if (document.frm.brugernavn.value == '' || document.frm.brugernavn.value == null ){
        err_fldbrugernavn.firstChild.nodeValue = "Brugernavn er ikke udfyldt.";
        document.frm.brugernavn.style.backgroundColor = errorcolor;
        error = 1;
    }

    if (document.frm.kode1.value == '' || document.frm.kode1.value == null || document.frm.kode1.value!=document.frm.kode12.value ){
        err_fldkode.firstChild.nodeValue = "Dine koder er ikke rigtige";
        document.frm.kode1.style.backgroundColor = errorcolor;
        error = 1;
    }

    if(ValidateString(document.frm.brugernavn, 6) == false){
        err_fldbrugernavn.firstChild.nodeValue = "dit brugernavn er for kort eller indeholder ulovlige karakterer";
        document.frm.brugernavn.style.backgroundColor = errorcolor;
        error = 1;
    }

    if(ValidateString(document.frm.kode1, 8) == false){
        err_fldkode.firstChild.nodeValue = "dit password er for kort";
        document.frm.kode1.style.backgroundColor = errorcolor;
        error = 1;
    }

    return (error)? false : true;

}
    </script>
</head>
<body>
<form name="frm" id="frm" action="#" onsubmit="return ValidateForm()" method="post">
<div class="brugernavn">Brugernavn</div><br/>
<div id="err_brugernavn" class="err">&nbsp;</div>
<input type="text" size="20" class="brugernavn" name="brugernavn" value="" onfocus="if (this.value=='') this.value = ''" onblur="if (this.value=='') this.value = ''"/>
<div class="kode" title="HUSK at lave en personlig adgangskode">Adgangskode</div><br/>
<div id="err_kode1" class="err">&nbsp;</div><div id="err_kode12" class="err">&nbsp;</div>
<input type="password" title="HUSK at lave en personlig adgangskode" size="20" class="kode1" name="kode1" value="password" onfocus="if (this.value=='password') this.value = ''" onblur="if (this.value=='') this.value = 'password'"/>
<br/> <br/>
<input type="password" title="Gentag din adgangskode" size="20" class="kode12" name="kode12" value="12345678" onfocus="if (this.value=='12345678') this.value = ''" onblur="if (this.value=='') this.value = '12345678'"/>
<input type="submit" value="Submit">
</form>
</body>
</html>
Avatar billede MadsDue Nybegynder
15. juni 2011 - 20:23 #5
Sådan . du må gerne angive svar
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
15. juni 2011 - 21:20 #6
svar
Avatar billede MadsDue Nybegynder
16. juni 2011 - 20:03 #7
Tak.

Kan man ikke gør noget af det samme ved dette problem?

http://www.eksperten.dk/spm/941105#reply_7795081
eller
http://www.eksperten.dk/spm/941178

kan nemlig godt lide, at det popper frem lige så snart det er tastet og kunden prøver at komme videre