Avatar billede starball Nybegynder
09. juni 2011 - 18:48 Der er 4 kommentarer

Hardware dele og hardware forhandlere

Godaften folkens!

Jeg er i den uheldige situation at jeg har fået investeret i et alt for krævende grafikkort til min computer, der er simpelthen ikke strøm nok..

Jeg overvejer derfor om hvorvidt jeg ønsker at købe en helt ny computer, eller opgradere den gamle så den kan køre nogle af de kommende udgivelser

Men altså, mit buget er begrænset, så jeg vil høre om nogen har erfaring, og ved om der er forhandlere hvor man mere eller mindre kan costomize sin computer selv, eller bare sælge dele videre. Isåfald ville det glæde mig at komme i besiddelse af nogle links eller navne på sådanne forhandlere.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2011 - 18:57 #1
Har du overvejet at udskifte din strømforsyning med en mere kraftfuld?

Hvad er dine computers specifikationer?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2011 - 19:02 #2
Enig i #1. Det er langt den billgiste "opgradering", hvis ellers resten af pc kan matche dit nye grafik kort.
Side hvor man kan købe pc:
http://www.mm-vision.dk/
Min søn som er gamer, har købt sin pc her, og han har selv konfigureret den som han ville have. Min opfattelse af denne forhandler er at det er et godt sted at handle. God sevice har vi oplevet.
Avatar billede starball Nybegynder
09. juni 2011 - 19:18 #3
Jeg takker for din expertise 220661! det vil jeg helt sikkert tage et kig på.

Til jesper-b. jo jeg har overvejet det, men jeg er vel dybest set i tvivl om lidt af hvert.. jeg har 3 Gb ramm. og en 3 Ghz processor AMD 64 adlohn dualcore 2 6000+ noget i den retning. ifølge windows vista står disse til 5,2 i snit, men jeg formoder ikke at det vil kunne klare novembers heftige release liste..

Mit nye grafikkort er verdens 14'ne bedste og hedder geeforce GTX 460..

-jeg ville gerne kunne have mullighed for at kunne sælge de forskellige dele i min pc vidre hvis jeg vælger at opgradere, men hvorvidt det er mulligt er jeg ikke klar over, og om jeg overhoved kan påklistre nye ting på motherboarded er jeg heller ikke erfaren i.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2011 - 19:52 #4
Har du mulighed for at linke til navnet på dit bundkort / motherboard?