Avatar billede christopher13 Nybegynder
07. juni 2011 - 15:14 Der er 7 kommentarer

min ip adresse

1. hvordan finder jeg min ip adresse.. og hvad er det???

2. hvad er subnet???? og hvor finder jeg den???

3. hvad er gateway??? og hvor finder jeg den??
Avatar billede haverslev Novice
07. juni 2011 - 15:19 #1
Det nemmeste er at gør i kør og skrive CMD

I commandpromten skriver du
ipconfig
og trykker på enter og du har dine oplysninger
Avatar billede repox Seniormester
07. juni 2011 - 15:26 #2
Eller gå på http://minip.dk - hurtigere og nemmere.

Et subnet er typisk noget man vil bruge i store netværk, hvis du skal udenfor det netværk som andre bruger - hvis du skal bruge din subnet IP og regner med den er noget andet end standarden skal du ganske rigtigt i kommandoprompten og skrive ipconfig og så får du de oplysninger.
Ellers er standardsubnet adressen 255.255.255.0
En gateway er den forbindelse du selv har forbindelse til, for at få en IP adresse til din computer fra DHCP serveren. Den kan også fås gennem ipconfig, men den korte forklaring til hvad en gateway i den forstand er, er vist at kalde din router for en 'gateway' idét den typisk agerer som DHCP server og den får du din IP fra.
Det vil sige at hvis du er koblet på en router (eller noget andet internt netværk) får du din lokale netværks IP gennem ipconfig, men skal du bruge din IP ud af huset (den som vi andre ville se, hvis vi kunne) er det nemmeste bare at besøge http://minip.dk
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
07. juni 2011 - 15:29 #3
1. hvor....ip adresse.. og hvad er det???
http://www.piratgruppen.org/wiki/index.php/Hvad_er_en_IP-adresse%3F
En IP-adresse identificerer en computer, og gør det muligt at sende data til den. En computer kan have så mange IP-adresser, som du kan give den, men hver eneste computer som ønsker at sende og modtage data på internettet har brug for at have en minimum en IP-adresse at kontakte.

En IP-adresse vises som fire tre-cifrede numre delt med punktummer. Numrene i en IP-adresse svinger mellem 0 og 255. En IP-adresse opfører sig som et identifikations nummer for en computer i et netværk. Den lader en anden computer vide hvilken computer den er. Fordi en IP-adresse opfører sig som et identifikations nummer, har ingen computere på internettet den samme IP-adresse.

2. hvad er subnet????
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=subnet
Subnetmasker benyttes i forbindelse med IP-adressering. Bemærk at IP-klasser i nyere tid er blevet afløst af CIDR.

3. hvad er gateway???
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=gateway
En gateway er den netværksenhed der kender routen til et givent netværk og kan bedst sammenlignes med en vejviser eller en dørmand. En firewall er ofte gateway til Internettet. En router er gateway til de netværk den forbinder.

En default gateway (gateway of last resort) er det sidste valg hvis den præcise gateway ikke kendes. Ofte har man i et lokalnet kendte gateways til alle destinationer og hvis et givent netværk ikke er kendt antages det at være en del af Internettet. Derfor er default gateway ofte den firewall eller router der forbinder lokalnettet med omverdenen.
Avatar billede rofistick Nybegynder
07. juni 2011 - 15:31 #4
Hej Christopher

Din IP adresse er et antal tal, som fortæller alle om hvilket netværk du sidder på.
- Din maskine har også en IP adresse.

Du kan ved at trykke på WINDOWS(knappen) og R samtidig, og ved at skrive cmd få kommandoprompt frem, som giver dig mulighed for manuelt at styre din computer!
- her kan du skrive "ipconfig/all" og så skulle det gerne fortælle dig hvad din computers indstillinger er på både subnet, gateway og ip adresse. ellers kan du altid bruge siden www.myip.com

de andre er lidt mere kompliceret, så jeg vil henvise til:
http://en.wikipedia.org/wiki/Subnetwork
og
http://en.wikipedia.org/wiki/Default_gateway
Avatar billede christopher13 Nybegynder
17. august 2011 - 20:18 #5
tak... men det er fordi at jeg har en xbox slim og jeg kan ikke finde ud af at komme på internettet så vis der er nogle der kan sige hvordan man gøre det (fx at skrive 1 og hvad man skal gøre der og 2 og hvad man så skal gøre osv).....
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
14. oktober 2011 - 13:41 #6
Hej Christopher
Prøv lige at kigge dette link igennem, hvis du stadig ikke har fået forbundet din XBox til nettet.
http://www.youtube.com/watch?v=j58J-NBc7Dk
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
28. maj 2014 - 10:15 #7
Afmelder overvågning pga af spørgmålets alder og manglende feedback fra anmelder.
Hvis der er spørgsmål til mit indlæg, så er du velkommen til at skrive direkte til mig.