Avatar billede Milla-Tigerdyr Praktikant
07. juni 2011 - 14:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Login system - Jeg kan ikke tilføje brugere?

Jeg har lavet dette login system via. denne guide http://www.phpeasystep.com/phptu/6.html

Men altså når jeg så skal tilføje en bruger, ved jeg virkelig ikke hvordan jeg skal gøre?

Et eller andet sted skal jeg gøre noget med denne her kode; INSERT INTO `members` VALUES (1, 'john', '1234');

Selvf. skal "john" og "1234" rettes, og sikkert også "1"?
er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede Authiel Nybegynder
07. juni 2011 - 15:23 #1
1 vil jeg næsten med sikkerhed sige er ID'en på den enkelte bruger. Jeg vil foreslå dig at du har auto-increment på den række i din tabel.

John er brugernavnet på brugeren. Det skal være lig med et eller andet tekst felt, hvori du skriver hvad brugernavnet skal være.

Og 1234 og password, det skal jo også komme fra et tekst felt.

Din insert kode skal nok være noget i den her retning:

"INSERT INTO 'members' VALUES ('', '$brugernavn', '$password')"

Inden du køre den kode skal du selvfølgelig ligge værdien fra de 2 tekst felter ned i 2 separate variabler. Noget i stil med:

<?php
$brugernavn = $_POST['brugernavn_tekst_felt'];
$password = $_POST['password_tekst_felt'];
?>

Det hele skal nok ske når der bliver klikket på en knap så samlet set ville jeg gøre sådan her:

<?php
if(isset($_POST['din-knap']))
{
//Noget validering på at de 2 felter overholder de regler du har //lavet for dem
$brugernavn = $_POST['brugernavn_tekst_felt'];
$password = $_POST['password_tekst_felt'];
//din connection til din database
mysql_query("INSERT INTO 'members' VALUES ('', '$brugernavn', '$password')");
}
//Luk din database forbindelse igen.
?>

Jeg vil også råde dig til at smide noget kryptering på password, det kan f.eks. være MD5 kryptering, så skal det sådan her ud:

$password = md5($_POST['password_tekst_felt']);

Kan godt være der er noget jeg har glemt, men har helt sikkert husket det basale! (Skulle jeg mene) :D
Avatar billede Milla-Tigerdyr Praktikant
07. juni 2011 - 15:54 #2
Authiel; Okay jeg tror jeg har forstået nogenlunde (er ret ny i MySQL, da jeg først lige efter to år, har fundet ud af at bruge det :P )

Men kan du forklare lidt nærmere hvor jeg skal sætte hvilke filer ind? Fordi jeg er lidt forvirret.. altså jeg har disse tre filer;

checklogin.php
login_success.php
main_login.php

Også selvfølgelig MySQL databasen, men det er jo ikke en fil :).

Udover det, vis jeg så får login'et til at virke, kan du så hjælpe mig med at skjule noget af menu'en indtil man er logget ind?:)
Avatar billede Authiel Nybegynder
24. juni 2011 - 08:58 #3
Måske det var på tide at gå tilbage og tjekke op på dit spørgsmål? og evt. få det lukket? Hvis du kunne bruge mit svar, så er der et her. Eller så smid selv et svar, og hiv dine point tilbage.
Avatar billede Authiel Nybegynder
24. juni 2011 - 08:58 #4
Svar
Avatar billede Milla-Tigerdyr Praktikant
25. juni 2011 - 15:59 #5
Jamen jeg har jo stadig brug for hjælp, jeg kan stadig ikke få det til at virke..