Avatar billede asd343 Nybegynder
07. juni 2011 - 14:18 Der er 6 kommentarer

Forbinde 2 routere trådløst?

Hej med jer

Jeg har et trådløst netværk, og så har jeg 3-4 stationære maskiner jeg gerne vil forbinde trådløst (kabel kan ikke trækkes).

I stedet for at købe 3-4 trådløse netkort, ville jeg hellere købe 1 router - forbinde den trådløst til det eksisterende netværk, og så trække 3-4 kabler fra denne router og til mine PC'ere.

Men hvilken router kan det? Når jeg søger på EDBPriser kommer der kun 4 frem, så det tyder ikke på at producenterne særlig tit angiver om de kan, og jeg kan ikke lure hvordan jeg ellers skal søge på det.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2011 - 14:36 #1
jeg ville så bruge en 'homeplug' forbindelse mellem de to routere - det er hurtigere end trådløst, og det kan alle routere være med til.
http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/homeplug-ethernet/homeplug-ethernet.asp
Avatar billede asd343 Nybegynder
07. juni 2011 - 14:41 #2
De er ikke på samme el-net
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2011 - 14:57 #3
så spring ud i det med 3-4 netkort - det er slet ikke svært med usb - du skal ikke åbne maskiner. Bare en driver og en dims i en ledig usb-port. Og så lille, at du glemmer alt om den.
http://www.pricerunner.dk/pl/117-2645015/Netvaerkskort/Trendnet-TEW-648UBM-Sammenlign-Priser
Avatar billede asd343 Nybegynder
07. juni 2011 - 15:06 #4
Det er ikke det jeg ønsker.

Jeg er pt. ikke så interesseret i argumenter for, hvor vidt jeg har valgt den rette løsning eller ej - lige pt. ønsker jeg bare svar på det konkrete spørgsmål.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2011 - 15:29 #5
nyere routere er ret ens i deres muligheder, så hvis du kan sætte den op som access point og infrastructure-mode, så skulle det kunne lade sig gøre. Lån en router og prøv.
Det bliver hurtigt mellem de lokale pc'er, da de kører på tråd indbyrdes  - men da de skal dele en enkelt wifi-linje til 'ud af kontoret' så skal de altså ikke begynde at sende/modtage store filer.
Avatar billede dsane Praktikant
07. juni 2011 - 17:30 #6
Du skal bruge en wireless bridge som f.eks. denne her:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=502928