Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2011 - 13:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Logonscript i VBscript

Hej.

Jeg skal bruge et logonscript, helst i en .vbs fil.

Det skal det kunne:

- Mappe Netværksdrev og Printere, men hvis drevne og printerne allerede eksistrer skal der intet gøres.

- Instille baggrunden, hvis brugeren er medlem af gruppe1 får de en baggrund, men hvis brugeren er medlem af gruppe2 får de en anden baggrund.

Min server er en Microsoft Windows XP Professional med Service Pack 3, Når jeg deler drev gøres det ligesom i Windows server 2003, hvor jeg bestemmer hvem der har adgang til forskellige drev.

Mange tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2011 - 14:32 #1
Har fundet ud af at en .bat fil kan gøre det jeg helst vil, nemlig at mappe netværksdrev
05. juni 2011 - 14:35 #2
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...

Men #1 ER måske svaret/løsningen ? Selvom du oprindeligt nævner VBscript ...
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2011 - 16:12 #3
Ved det godt, men det var først bagefter jeg så at jeg havde trykket på Svar istedet for Kommentar. ;)

Som jeg skrev i #1 havde jeg fundet ud af at lave en .bat fil, til at mappe netværksdrev, men jeg vil stadig gerne have hjælp til at lave et VBScript.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2011 - 13:49 #4
Ingen hjælp????
Så lukker jeg Spørgsmålet
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2011 - 13:50 #5
Ingen hjælp????
Så lukker jeg Spørgsmålet
Avatar billede sth Novice
21. juni 2011 - 15:30 #6
hej

jeg arh brugt denne hvor jeg starter programmet i start og så venter programmet lidt tid, til jeg er sikker på at det trådløse netværk er oppe og køre, med at starte, koden er denne:

on error resume next

Dim mynet
Set mynet = WScript.CreateObject("WScript.Network")

WScript.Sleep(100)    'WScript.Sleep(10000)
    mynet.MapNetworkDrive "u:", "\\NAS\film", "false", "brugernavn", "password"
    mynet.MapNetworkDrive "v:", "\\NAS\photo", "false", "brugernavn", "password"
    mynet.MapNetworkDrive "w:", "\\NAS\music", "false", "brugernavn", "password"

if err <> 0 then msgbox("Fejl: " & err.description)

set mynet = Nothing

WScript.Quit()