Avatar billede jmarques Nybegynder
04. juni 2011 - 12:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Har brug for flere ens tekst bokse i min formular, der ved dobbelt klik heri, kan åbne andre formularer

Hej alle ja det kræver nok lidt forklaring.

Jeg har brug for en formular der indeholder flere tekstbokse med samme format samt inputmaske.

I tekstboksen skal tastes et unikt formular nummer, der refererer til den formular der er brugt til at beskrive den hændelse der er arbejdet med i den specifikke sag.

Funktionen virker i en helt tredie formular. Her kan man dobbelt klikke i tekst feltet, efter man har udfyldt det unikke formular nummer, hvorefter databasen automatisk åbner den formular, så man hurtigt kan sætte sig ind i den sag der her er beskrevet.

Giver det mening??

Editor koden for tekst boksen ser således ud:

Private Sub Ref_til_GS_rapport_DblClick(Cancel As Integer)

    If Len(Me![Ref til GS rapport] & "") = 0 Then
        'Put MsgBox here if you want.
        DoCmd.Beep
    Else
        DoCmd.OpenForm "GS Rapport", , , _
            "[Reference nummer] = """ & Me![Ref til GS rapport] & """", _
            , , "FindRef"
    End If

End Sub

Jeg har brug for flere af disse tekstbokse der kan åbne hver deres unikke formular.

Den første tekstboks hedder:

Ref til GS rapport

Den næste har jeg forsøgt at kalde:

Ref til GS rapport 1

Og indsætte denne editor koce:

Private Sub Ref_til_GS_rapport1_DblClick(Cancel As Integer)

    If Len(Me![Ref til GS rapport1] & "") = 0 Then
        'Put MsgBox here if you want.
        DoCmd.Beep
    Else
        DoCmd.OpenForm "GS Rapport", , , _
            "[Reference nummer] = """ & Me![Ref til GS rapport] & """", _
            , , "FindRef"
    End If

Resultater er at uanset hvor mange tekstbokse jeg laver, så åbner den hele tiden den samme formular (det samme GS nummer jeg indtastede i den første tekstboks), selvom jeg skriver et andet (GS)nummer i den næste tekstboks.

GS nummeret er et nummer vi bruger her i huset til at navngive de rapporter vi skriver om de hændelse vi arbejder med. GS nummeret laver formularen automatisk og er unikt for hver intern rapport/formular vi opretter (fik glimrende hjælp til dette herinde, for et par måneder siden!!).

Hvis det er ren volapyk skyldes det sikkert min begynder status, så i må endelig spørge.

På forhånd tak for hjælpen til jer allesammen!!

Mvh
Joachim
Avatar billede neoman Novice
04. juni 2011 - 12:36 #1
Den gør præcis hvad du beder den om, når du bruger den nøjagtigt samme Me![Ref til GS rapport] i alle dine DoCmd.OpenFrom kald.

I øvrigt ville jeg anbefale at du fjerner alle mellemrum i feltnavne i din db - det får man problemer af, før eller senere.
Avatar billede jmarques Nybegynder
04. juni 2011 - 12:43 #2
Det er heller ikke nøjagtigt det samme. Jeg har skrevet: Me![Ref til GS rapport1] i næste DoCmd.OpenFrom kald til næste tekst boks.

Bemærk 1 tallet efter "rapport".

Men det er måske ikke nok?
Avatar billede neoman Novice
04. juni 2011 - 12:46 #3
Det har du måske, men ikke i den kode du har vist:

Private Sub Ref_til_GS_rapport1_DblClick(Cancel As Integer)

    If Len(Me![Ref til GS rapport1] & "") = 0 Then
        'Put MsgBox here if you want.
        DoCmd.Beep
    Else
        DoCmd.OpenForm "GS Rapport", , , _
            "[Reference nummer] = """ & Me![Ref til GS rapport] & """", _
            , , "FindRef"
    End If

se på denne

      DoCmd.OpenForm "GS Rapport", , , _
            "[Reference nummer] = """ & Me![Ref til GS rapport] & """", _
            , , "FindRef"
Avatar billede jmarques Nybegynder
04. juni 2011 - 13:07 #4
SÅDAN det virker,tusind tak!!

Hvis jeg skal have 10 tekstbokse er det vel samme fremgangsmåde gætter jeg på?

Mvh
Joachim
Avatar billede neoman Novice
04. juni 2011 - 13:14 #5
Det er det vel... udover at det forekommer mig lidt underligt, at have 10 controls som alle laver det samme. Du har jo ikke 10 rapporter åbne samtidigt vel?

Siden jeg ikke kender detaljerne så er det svært at sige noget, men det er som at du skulle have en textbox med dit indtastede Ref ID i, og en combo box, til at vælge hvilken rapport der skal åbnes med denne ID.

Eller, i det hele taget at indtaste data som i forvejen eksisterer er ikke god praksis, så du kunne også have en combobox som lader brugeren vælge blandt de tilgængelige IDs
Avatar billede jmarques Nybegynder
04. juni 2011 - 13:19 #6
Ja jeg kan godt se hvad du mener.

Jeg kan ikke komme helt ind på detaljerne i et åbent forum som her men der er også foto tilknyttet hver tekstboks.

Funktionen er den at man lader databasen stå åben på skærmen men denne formular åben som er slags "wanted" væg...... Dukker der et muligt match op kan man hurtigt finde rapporten på sagen.....