Avatar billede KHHP Juniormester
02. juni 2011 - 10:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vis side fra server på bærbar

Hej
Jeg har lavet en hjemmeside i XAMPP, men jeg har brug for lidt hjælp til at få den vist korrekt på computerne på mit hjemmenetværk.
Min Server har følgende IP: 192.168.0.100
Normalt når jeg skal tilgå mit site når jeg sidder ved serveren, skriver jeg localhost/mitsite, men når jeg tilgår det fra min bærbare, skal jeg jo ikke skrive localhost, fordi siden er jo ikke hostet på min bærbare, men på min server. Så derfor prøvede jeg at skrive 192.168.0.100/mitsite, hvor der rigtigt nok kom en side frem, men alle stylesheets(css) manglede. Derfor havde jeg en hvid side uden billeder og det hele stod som var det smidt rundt på et stykke papir.
Jeg kan ikke lige komme på hvordan jeg løser dette problem, så min side vises som den skal. Er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede chalde Seniormester
02. juni 2011 - 10:51 #1
Bruger du absolute eller relative paths?
f.eks:
absolute: c:\mitsite\css\style.ccs
relative: \css\style.css

Absolute vil ikke fungere, da din klient så vil kigge efter cssfilen lokalt.
Avatar billede chalde Seniormester
02. juni 2011 - 10:53 #2
og erstat \ med / :)
Dette gælder også for billeder osv..
Avatar billede KHHP Juniormester
02. juni 2011 - 11:43 #3
Jeg bruger relative paths.
I min style.css fil står der følgende kode, der hvor jeg definerer mit baggrundsbillede på siden:
body {
background: #000 url (img/bg.png) no-repeat center top;
}
Avatar billede KHHP Juniormester
02. juni 2011 - 11:44 #4
Jeg ved ikke om det har nogen form for betydning, men mit site er bygget op omkring wordpress 3.1.3.
Avatar billede KHHP Juniormester
19. juni 2011 - 12:10 #5
Det er åbenbart ikke muligt? eller

LUKKET